tisdag 29 juli 2014

Efter många om och men!

Jag väntade och väntade mest hela måndagen på att sköterskan skulle ringa tillbaka. Till slut hade jag nästan gett upp hoppet....Men då ringde hon!

"Ja du trodde väl jag hade glömt dig" kvittrade hon i luren! "Ja det trodde jag" Sa jag!

Men då fick jag faktiskt en tid till dagen efter, alltså igår....tisdag. "Klockan halv tio" sa hon,  "går det bra"?

"Ja sa jag", "men ni måste emla (bedöva)!!! " Ja då får du komma nio"! Ja jag kommer mitt i natten tänkte jag, bara det blir gjort!

Upp som en tupp på tisdagsmorgonen och in till Karlstad! Denna gången skulle jag följa "lila gatan"!
Och då kom jag till kirurgmottagningen minsann!

Väl framme så kom jag in med en gång till en trevlig sköterska. Henne jag haft i luren dagen innan! Agneta....

Hon emlade och pysslade om mig och vi småpratade. Det här går ju bra tänkte jag, det tar ju inte så lång tid...

Så jag satte mig i väntrummet, för doktorn skulle ju inte tömma mitt serom förrän halv tio. Tiden gick. Klockan blev både halv tio och tio. Då sa jag till min sambo att han kunde gå och dricka kaffe, så kom jag när jag var klar!

Klockan blev kvart över tio. Då kommer Agneta och säger att det dröjer nog lite till. Jag försöker få tag på henne men hon är nog på operation. Okey, sa jag. Jag väntar väl då.....jag tänkte att är jag nu kommen så tänker jag inte lämna skutan förrän jag fått tömt det förbaskade seromet.

När klockan var kvart i elva kom Agneta  tillbaka. Då sa hon..."nu ska du få höra Yvonne"! Det kommer en annan doktor och tömmer för den andra doktorn som skulle gjort det är hemma för vård av sjukt barn!!!

Ja det var verkligen en femetta!! Jag himlade med ögonen, och sa att det kunde ju inte Agneta hjälpa. Så en liiiiten stund till bara, sen kom den andre läkaren...sa hon! Och det gick väl en kvart till...då var klockan lite över elva, alltså lite mer än två timmar satt jag och väntade....men då kom HAN i alla fall!

En jättetrevlig läkare som berättade att han egentligen inte alls sysslade med bröst utan med tarmkirurgi!

Det spelar ingen roll sa jag, bara du kan tömma mitt serom! Det kan jag, sa han. Och sen stack han mig med den berömda nålen som är tjock som jag vet inte vad, men jag var ju "emlad", så jag kände inget. Och han gjorde verkligen dagens goda gärning! Han tömde ut blod på en och en halv deciliter! Och jag blev direkt på mycket bättre humör! ÄNTLIGEN!! Han såg verkligen till att ALLT kom ut. Pressade ut det sista genom att trycka med sina händer på sårytan. Det är inte så farligt. Det känns faktiskt skönt, som en god massage ungefär. Det lättar rejält. Och han var verkligen duktig! Yeees!!

Glad i hågen så tågade jag iväg! Det blev en stor mjukglass! Sjukhusets favorit! Och sen ut i det fina vädret med en mycket skönare känsla i kroppen. Det här gungflyet blir så stort så man ser ut som om det är ett nytt bröst som håller på att växa ut. Samt att det gör så hiiiilvites ont :)

MEN....nu ska jag berätta vad som hände IGEN! På måndagskvällen när jag väntade på att sköterskan skulle ringa. Då la jag mig på min säng och vilade en stund...gissa vad som hände....en jäkla geting till stack mig!!

I foten! Så jag haltade ut i köket och hittade en ny sockerbit som jag pressade på sticket. Same same...och landade i sängen igen...tänkte tar det aldrig slut på händelserna!!

Nu ska jag fortsätta ladda.....idag ska jag bara ta det lugnt.....på torsdag ska jag minsann på 1års kalas! Det ska bli såååå kul! Måste göra andra saker emellanåt än bara sjukhusbesök. Mina prover skjuter jag nog några dagar på....

Här i Värmland har vi varmt å gott. Sa det gäller att njuta!

Stor kram. Yvonne

8 kommentarer:

  1. Ja Yvonne det var ju skönt att du fick hjälp till slut men det var en lång väntan du hade, så en mjukglass var du väl värd efteråt. Sabla getingar men dom är många och dom är slöa i år, så det är lätt att man kommer när dom eller trampar på dom. Den har antagligen legat och pustat ut i sängen och så kom du med din fot och störde den. Så kul med barnkalas det är härligt,
    ha det nu allra bäst
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ja Zazza!

    Dom där getingarna är förrädiska nu på sensommaren!

    Men snart är även det ett minne blott, tack och lov!

    Ha det så gott du med......Stor kram. Yvonne

    SvaraRadera
  3. Hejsan Yvonne!

    Så skönt att du fick tömt väck den där skiten o att det kändes bättre efteråt än innan. Begriper inte varför dom inte satte emla första gången.... :(
    Glassen var dig väl unnat...haha...hoppas den va riktigt smarrig oxå.

    Nej jag kommer inte från Norge....iaf inte i detta livet. Det jag menade va att jag sa att jag kom därifrån när jag va liten o vilken 3-åring pratar eller har hört talas om Norge så jag tror nog att jag pratade om ett tidigare-liv då.
    Hade ingen aning om att du va medial! När jag läste att du.... typ lagt det andliga åt sidan så tänkte jag - o gick väl efter mig själv......typ slutat "leka" med tarotkorten, kristallerna o inte orka läsa böcker om ämnet, hade inte en tanke på att du jobbat med det. Tror nog oxå att du gör rätt att lägga det åt sidan. I din situation är det nog lätt att bli fanatisk o söka svar där...

    Men ÅÅÅH så glad jag blir att du känner av mina healingdustar :D !! Skickade några dustsäckar till b la dig inatt o jäsiken va det bränner i händerna nu. Kanske healingen som blir starkare.....ja inte fanken vet jag...haha. Jag är så glad om det hjälper dig nånting !

    Men vilka jäkla getingar !! Men för några år sen hade de ett reportage på tvn om just bi o getingstick. Folk mer el mindre vallfärdade o fick ta emot stick från en som tog upp biet eller getingen ur en burk o med en pincett förde dom emot personen så den blev stucken. Har för mig att det dels skulle funka som hjälp för de som va hyperkänsliga mot stick o dels reumatiker så vem vet.....det kanske va rena vitaminkuren för din kropp :)

    Jaha....nu va jag igång o svamla igen :D Ska knipa igen ett tag nu ....

    KRAAAM på dig o så storskopan med healingdust :D <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig mormor!

      Ja glassen VAR smarrig! Största mjukglassen som finns!
      Och att jag är ett medium och medial, det är inget jag precis pratar om det första jag gör :) Utan det kommer av sig själv!

      Och när man då blir sjuk som jag. Då känns det viktigt att markera att jag verkligen inte håller på med det under min sjukdomstid, eftersom jag behöver min energi själv.

      Men dina "duster" Dom känner jag! Var så säker :) Och at du kokar i händerna är att våra energier möts och blir till ett! Det är med andra ord meningen! Och varmt välkommet av mig!

      Tusen tack. och må så gott!

      Stor kram. Yvonne.

      Radera
  4. Det är inget roligt alls med denna väntan, tur du har tålamod.
    Hoppas du hade trevligt på kalaset idag ;)
    Skickar massa energirika kramar från Mona o Björn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mona!

      Jag hade trevligt på barnkalaset, tack! Dom är ju så söta dom små :)

      Tack för alla kramar!

      Kram tillbaka. Ha en fin helg! Yvonne

      Radera
  5. Gomidda Yvonne :)

    Ja, jag hoppas gubben din fixar nåt smarrigt till dig idag ;) fniss....eller han kanske är lika "duktig" som min på att laga mat ? Är man riktigt frisk vågar man ta två köttbullar t ex ;D haha..
    Sitter o väntar på sambons 2 barn som ska va här över helgen o så blir det kalas idag.....brukar bli en annan rytm i huset när kidsen kommer o det kan va svårt att orka med...haha.. Blir att jag o gubben sitter o glor i nån timme på varann när de åkt o bara bäfta efter luft för att sen saaakta återgå till vardan igen...njae....kanske liiite överdrivet ;D

    Hoppas du har en bra dag i Värmland, själv har vi smådisigt men ganska behaglig värme här i nordv. skåneland.

    KRAAAM på dig med healingdust såklart :D
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej mormor!

      Det smarrigaste vi ska äta idag är köpt kycklingssallad!

      Har hittat ett ställe som gör jättegod! Vi ska nämligen iväg med vår store hund till veterinären. Inget allvarligt. Bara rundsmörjning :)

      Ja då vet du vad du ska hitta på i helgen. Jag kan se er när ni sitter och pustar ut efteråt!

      Tack för healingen! Stor kram. Yvonne

      Radera