onsdag 2 juli 2014

Gungfly!

Jag har fått "gungfly" i såret. Vilket innebär att jag har fått ett inre blåmärke. Därför gör det så ont!

Blev tvungen att ringa nya vårdcentralen här i Filipstad. Och dom gav mig tid på momangen!
Jättegoa är dom. Plockade av det kliande förbandet, och konstaterade att såret är jättefint!
Men jag har något som står under huden och stör, dvs ett inre blåmärke, och det gör ont!
Så min sköterska i Karlstad kontaktades och imorgon ska jag dit och tappas.

Så det blir till att åka sjukresor imorgon minsann. Ska bli roligt att se om chauffören hittar mig i skogen!

Men det var enkelt att beställa. En trevlig tjej fick jag tag i och hon gjorde precis som jag sa. Det är jag inte van vid ifrån mitt yrke! Men nu vad det inte jobbet jag skulle prata om :)

Men .....jag fick samtidigt köra bil!! Så jag höll tungan rakt i mun och körde in till Filipstad. Och det gick jättebra! Jag hittade direkt......Skam den som ger sig!

Så imorgon....Karlstad ...nu kommer jag igen!!

Kram. Yvonne.

4 kommentarer:

  1. Ska hålla varenda tumme o tå jag har för att det går bra för dig o att du slipper den smärtan iaf...!! Kan nog kännas bättre när såret är tömt.

    Men vilka härliga hundar va...haha...
    Jag hade en leonberger som delade sin korg med både katten o kaninen o det va underbart att se. Nu kan jag inte ha några pälsdjur för gubbens skull, men han är ju min lille gris ibland ;) haha...

    Ha det gott Yvonne! Healingdust på dig i mängder o go KRAAAM <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Ja det ska bli skönt när såret blir tömt, det kommer säkert att lätta....

      Ja visst är djuren underbara! Och så synd att din gubbe är allergisk. Men så är ju livet.....vi måste ju prioritera :)

      Och då är en liten "gris" inte alls dumt :)

      Tack för healingdusten, den tar jag mer än gärna emot!

      Ha det bra du med. Stor kram !! Yvonne.

      Radera
  2. Ser konstigt ut när jag går, jag håller nämligen både tummar o tår för att det går bra för dig i Karlstad ;D Va ju nästan lite rim hehe...

    Hoppas det blir lite skoj idag o att det lättar för dig med klådan o smärtan när såret är tömt. Tänker på dig!!
    Healingduster!!

    KRAAAM <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Hoppas du kan gå bättre nu när det är gjort :)

      Ikväll är jag trött. För det gjorde minsann ont att tömma skiten. Och jag har fått penicillin. Så vila vila vila!

      Ha en fin kväll!

      Kram. Yvonne.

      Radera