fredag 11 juli 2014

Glad igen!

Det gick jättebra idag! Upp med tuppen för att ta mig till Karlstad igen!

Och det gick som smort! Pirjo min sköterska laddade som vanligt upp bordet med den tjocka nålen ...kanylen. Och slangen med påsen som blodet skulle komma i. Usch det gick kalla kårar på ryggen på mig.


Men....hon emlade hela mitt icke bröst eller rättare sagt mitt sår! Så det kändes ingenting alls när hon stack mig idag, tack och lov! En dl tappade hon mig på....hoppas det var den sista.....

Och min underbare läkare Lars kom en sväng och kollade på mitt sår. Berättade att odlingen man tagit förra gången var helt okey. Så nu avslutas penicillinkuren imorgon, och ingen ny ska sättas in. Yes!!

Han är så go! Min läkare....klappade mig på benen och fötterna när han gick förbi, han har ett så mjukt och trevligt leende, man blir glad! Går inte att inte tycka om honom.....

Efteråt var jag pigg som en mört! Och bad min sambo om sjukhusets goda mjukglass. För det ska man väl ha när man varit duktig :)?

Sen shoppade vi loss i Karlstad på Maxi, och fortfarande är jag pigg! Det är underbart att få tillbaka kraften igen!


Men jag måste berätta. Jag tog en massa fina bilder på vägen hem i Karlstad. Där är så vackert med båtar och sjöar. Gick ut på en brygga och sa till min sambo...JAG KOMMER SNART, SKA BARA TA LITE BILDER......

Men.....jag kunde inte komma ifrån bryggan. En port som stänger bryggan hade stängts igen efter mig, den såg jag bara inte. Så när jag skulle därifrån var jag innestängd ibland en massa båtar!!!

Jaha tänkte jag! Där fick jag för att allt gick så bra och att jag blev så pigg igen!!!

Och där stod sambon på andra sidan grinden!!

Men ett tu tre så kom det tre karlar som skulle ut på just den bryggan. Och släppte ut mig!

Så jag tackade högljutt och sa att dom gjort dagens goda gärning! Ja så kan det gå när man har en bra dag :)

Ha en fortsatt underbar helg. Njut av det vackra vädret, för det ska jag!

Stor kram. Yvonne.

12 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ Yvonne nu blir jag glad igen för din skull.
    Att bli inlåst bland båtar låter som en piece of cake mot allt annat du gått igenom.
    och du kom ju tillbaka som vanligt.
    Näsan under vattnet och sedan upp igen för att ta nya krafter, det gillar jag med dig
    ha det nu allra bäst vännen
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Zazza!

    Ja jag "satt inte i sjön" precis :)

    Ha det bra du med min vän.

    Stor kram. Yvonne

    SvaraRadera
  3. Go förmiddag Yvonne! :)
    Hoppas du mår ännu bättre idag!
    Även om jag är rätt dålig på att skriva kommentarer
    ska du veta att jag är in och kollar till dej varje dag och tänker på dej gör jag!

    Mormor hälsar att återigen kan hon inte kommentera här hos dej.

    Massa energi och fortsatt tillfrisknande till dej! :)

    KRAAAM på DU! <3

    /Angeli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Angeli!

      Så synd att mormor inte kan skriva här, det är många som klagar på det ibland.
      Men jag vet verkligen inte varför det blir så.
      Men jag mår fortfarande lite bättre tack!
      Orkar faktiskt lite mer. Så söta ni är som bryr er!

      På torsdag ska jag ju få reda på hur prover är och framtiden ska bli med eventuella behandlingar. Och jag är faktiskt lite nervös!

      Tackar så mycket för all go energi!

      Kraaaam tillbaka till dig med......och till Mormor också!

      Yvonne.

      Radera
    2. Gokväll Yvonne :)

      Ville bara kika in och säga att här hålls alla tummar och tår för dej imorgon!
      Även Mormor är nog med dej då. :)

      Spark där bak och en massa jävklaranamma, energi och KRAAAMAR från oss! <3

      Angeli

      Radera
    3. Heeej Angeli!

      Tusen tack för att du hejar på!Jag behöver det!

      Kraaaam tillbaka till ER bägge!

      Yvonne.

      Radera
  4. Provar igen....för 30982+02 gången :)
    Skickar healingdust o tankar till dig!!! Är så glad för din skull att du mår bättre, nu är det bara "resten" kvar. Vi hjälps åt :)

    KRAAAM med healingdust i mängder!! <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
  5. JAAAA, det funkade :D Tänker på dig ska du veta!!!

    KRAAAM med 25 kg säckar med healingdust....haha....du hostar bara första ½timmen ;D
    <3 <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååå så roligt att det funkar igen!

      Tusen tack för dina dustar! Dom behöver jag mer än väl idag!

      Kramelikram. Yvonne

      Radera
    2. KRAAAAM!! <3

      Angeli

      Radera
  6. Hej Yvonne!! Hur har det gått idag på sjukhuset? Tänker på dig med puffande healingdustar givetvis ;)
    KRAAAM på dig <3

    /mormor:)

    SvaraRadera
  7. Hej Mormor!

    Det var en lååååång dag idag! Som blivit igår!

    Men läs gärna bloggen så ser du!

    Nu ska jag gå och lägga mig....supertrött!! Tack för "dusterna"

    Kram. Yvonne.

    SvaraRadera