tisdag 1 juli 2014

Det kliar!





Dom här fina blommorna fick jag av mina föräldrar igår med bud! Tack snälla mamma och pappa för dom!!

Och så vill jag tacka alla ER som kämpar och har kämpat för att komma in på min blogg och kommentera!
Igår fick jag hjälp av min dotter, så nu tror jag att det ska funka. Man kan skriva anonym och sen sitt namn i bloggen. Jag är inte så teknisk, men nu tror jag som sagt det ska kunna fungera!

Och jag vill tacka alla som kommenterar och hejar på! Jag har sagt det förut och säger det igen! Utan ER vore jag inte så här långt......Det värmer långt in i själen. Hinner jag inte svara alla så får ni förlåta mig, jag uppskattar ER alla oavsett!!

Igår sov jag en hel del. Min käre sambo fick sköta en hel del av marktjänsten när han kom hem ifrån jobb.
Men sen tinade jag upp senare på kvällen, vilket gör att han också sitter uppe alldeles för länge :)

Det kommer väl snart att rätta till sig. När jag blir trött då orkar jag inte lyfta ett finger! Då är det bara vila/sova som gäller. Och det gör jag!

Men....jag orkade laga mat och gå en sväng på fem minuter med hundarna. Hänga upp nya gardiner i vårt nya fina sovrum. Sen var bensinen slut!

Vi kollade mitt sår med....jag har ju en sårbh, som ska sitta dygnet runt som jag nämnt förut. Dvs tom imorgon! Sen behöver jag bara ha den på dagarna. Under den finns ju såret. Och klistret på den långa kompressen där sitter kliar något så vansinnigt!! Jag är nämligen allergisk mot allt vad plåster och klister heter! Undertill har ju dränet varit tejpat även det var jag ju så känslig mot, så det kliar som tusan fortfarande även om det är borttaget!

Diskusionen var om jag skulle gå till distriktssköterskan i veckan. För denna veckan får jag ta av skiten!

Och då ska det på ett plåster/tejp på såret. Mest för att ärret ska bli snyggt! Men vi kom överens om att min sambo fixar det. Och det ska bli himmelskt! I slutet av veckan åker det, och jag får se om jag tåler tejpet!!

Inga bilder lägger jag ut på några smaskiga sår eller så. Ni får försöka se det framför er istället. Inte alla som tycker det är mysigt med sår.......

Idag sov jag till halv tio. Bestämde mig för att gå upp och ta mig en halvkroppsdusch! Underbart! Första gången sedan operation! Frukost och värktabletter. Gympa! Bädda sängarna. Och sen tvingade jag mig ut på tomten, in i förrådet och bökade runt ibland våra grejor där. Jag hade bestämt mig för att jag skulle genomföra vissa grejor idag! Alltså fick jag fram det jag skulle. Gick upp i vår fina lägenhet och placerade ut det. Och så blev det några vändor, fram och tillbaka!

Jag var så yr så jag spände fast tårna i mark och golv...men jag lyckades!! In igen och laddade tvättmaskinen...och nu sitter jag här! Och här kommer jag sitta ett tag nu....

Här i Värmland har vi fint väder, solen skiner och fåglarna sjunger för mig!

Önkskar ER alla en underbar dag! Och tack för att NI finns!

Stor kram. Yvonne.

4 kommentarer:

  1. Men vad mycket du gör inte konstigt du är yr i päran.
    Men du är duktig jätteduktig och sitt nu och njut av solen det är du värd.
    Här i Bohuslän åskar det och regnet öser ner.
    Ha det nu allra bäst
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej Zazza!

    Nej det är inte så mycket egentligen som jag gör. Men jag är rädd att stelna till.
    Ja du. Solen den försvann snabbt igen. Så nu öser det ner här också!

    Ha det bra du med!

    Stor kram. Yvonne.

    SvaraRadera
  3. Nejdå, du behöver inte lägga ut några foton på sår. För vet du vad?
    Jag skiter i om du har ett, tre eller femton bröst. Det är inte dem jag älskar utan dig.
    För den du är och det du har på insidan.
    Bara så att du vet.... Kraaaam! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va go du är!

      Älskar dig med :)

      Kraaaaaam

      Radera