torsdag 24 juli 2014

Snart dax igen!

Var och besökte min sjukgymnast igår. Inte alla som får det efter operation, men jag fick! Hon var jättetrevlig, Elsa! En ung söt och go tjej. Som berättade allt hon kunde om lymfan.

Visste ni att man kan flytta överbliven vätska "serom" ifrån icke bröstet till det kvarvarande bröstet?
Dvs om det envisas med att inte gå bort av sig själv.....det visste inte jag!

Men vi gjorde det inte, hon bara berättade. Fantastiskt vad mycket man kan egentligen. I vanlig ordning vara min sambo med, och efteråt njöt vi vidare i det vackra vädret. Genom att åka och titta på Picassostatyn i Kristinehamn. Och även lite båtar.....
Picassostatyn!
Här är en båt som tar med sig lite turister ut på en tur! Det ska jag göra vid tillfälle....
Visst är det vackert!



Något som jag upptäckt med mig själv, är att jag som annars tycker att sommarvärme kan bli lite för mycket ibland. Inte har gnällt över den hetta vi har i år alls...... och det är ju så klart för att jag har annat att kämpa med.

Nu ska jag visa er en annan bild som inte är lika rolig.....jag ska nämligen till Karlstad och då blir det med all säkerhet cellgift! Jag fick brevet idag och jag blev alldeles kall!!
Det var en hel bibba med papper! Och tusen frågor. Bara skostorleken dom inte undrade över.....Så nu är det dags för provtagning igen...på måndag. Och sen blir det ett par veckor att samla kraft igen på...och sen ryker lockarna!

Inget att göra. Bara att kämpa.......


Just nu vräker regnet ner här i Värmland!

Stor kram Yvonne.


2 kommentarer:

  1. Hej vännen!!

    Oj, hur funkar det att överföra seromet till det friska bröstet?? Absorberas det där då av kroppen själv.....? Känns som lite "överkurs" för mig att förstå ;)

    Ja, cellgift är ju ingen höjdare precis, men det är ju iofs inte strålning heller :( Känner så för dig!!! Men det kanske är bra att gå in med "militärstyrka" o rensa upp i terrornästet...
    Skickar healingdustar till dig då o då o hoppas på att de ger nåt iaf..

    Tvivale så varmt o klibbigt det är. Men idag (hittintills iaf) så har vi sluppit "millimetrarna". Tror inte ni har de små odjuren där du bor, men kom inte dina föräldrar från Helsingborg? för isåfall vet dom vad det är för små monster....ryys..

    Ha det så gott o pussa på dina doggisar :D
    KRAAAM med healingdust i massor <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej mormor!

      Ja jag tror det är så att det friska bröstet eller armhålan tar över och absorberar vätskan där. Vet inte riktigt själv. Men fick den uppfattningen. Överkurs för mig med :) Hoppas du har det bra i hettan! Ja jag trodde ju att jag skulle få vara med och diskutera med onkologen, men dom har tydligen tagit ett eget beslut. Och ja som du säger, lika bra att rensa upp skiten, om det skulle finnas något där!

      Så just nu är det peruker och hattar osv som dryftas fram och tillbaka här hemma.

      Jodå mina föräldrar kommer ifrån Helsingborg och jag med. Men om vi ska prata småkryp så leder nog vi :) Vi skyddar oss emot dom med "mygga" varje dag. Och ett stort beläte som står i trädgården och brummar dygnet runt. Usch!

      Tack för dina healingdustar och jag har pussat på alla!

      Massa kramar tillbaka! Yvonne.

      Radera