måndag 30 juni 2014

Hemma igen!






Detta fina kort fick jag av min sambo när han hämtade hem mig! Och en chokladkartong!

Usch! Det var superjobbigt att komma hem! Det hade jag inte alls förväntat  mig! Jag var så trött så jag skulle kunnat kliva ur min egen kropp, bara för att få slippa den!

På sjukhuset lever man i sin egen lilla bubbla. Och tror att man orkar mer än vad man gör. När jag kom hem så insåg jag hur jag orkade...INGENTING!

Jag gick som en zombie....och som jag sa till min sambo...ögonen känns som dom rullar i skallen!

Jag somnade nästan direkt på soffan, efter en rejäl hälsningsceromoni med djuren! Rolle den store gjorde vågen, och Dennis den lille....passade på att kräla innanför mitt skinn. Katten talade om för mig att jag svikit henne, genom att inte bry sig om mig....då!

Jag var inte alls nått trevligt sällskap. Varken för mig själv eller för någon annan. Isch...jobbigt!!
Vilket gör att psyket får sig en törn med. Så jag passade på att gå ner mig rejält! Jag var alltså i det tillståndet....så jag gjorde något jag bestämt mig för att INTE göra. Jag letade upp alla sidor man kan tänka sig som har med bröstcancerföreningar att göra. Och sökte inträde i dom!!

Det hade jag bestämt mig för att inte göra pga att det passar mig egentligen inte alls. Men den dagen jag kom hem kunde jag gjort vad för något som helst som skulle kunna gjort livet om möjligare tråkigare.........

Så i det lilla vakna tillstånd som fanns den dagen, sysslade jag med det. För att slänga mig ur deras medlemskap
 direkt igen!! Eftersom jag vaknade upp direkt när jag fick möjligheten att läsa om deras hemska historier......No way säger jag bara!! Sådant läker inte mig....det tar ju bara bort allt hopp!!  Det räcker att jag vet att man kan dö av detta....

Så  jag nyktrade till snabbt igen. Och ägnade dom sista timmarna på lördagen åt min sambo istället, mycket roligare och mysigare. Och blev mycket piggare av att sitta och prata med honom......han ger mig alltid hopp!!

Och så blev det söndag. Och då var jag direkt mycket piggare! Gympade, käkade mina värktabletter (för att kroppen behöver det). Och var ute lite i trädgården.......hade trevligt besök. Och livet började så smått rulla på lite igen. Jag orkade bädda våra sängar. Pyssla lite i köket. Mat är inget vidare ännu, men det kommer....

Och på kvällen sjönk jag ner i soffan med sambo och djuren....käkade en bit av den goda chokladen och kollade på lite film. Och insåg att livet trots allt kan vara rätt gott ändå :)

Idag har jag sovit till tio! Jag är ändå rätt trött, men inte sjukt trött! Och ska bara ta dagen som den kommer.

Jag har inte ont, känner mig lite upp och ner febrig. Men det är säkert som kroppen försöker läka ihop igen.
En dag i taget och snart är jag så stark så jag kan köra lite bil, och undersöka min nya hemstad Filipstad. Det har jag inte hunnit med av förklarliga orsaker. Vet bara vart Ica och Vårdcentralen ligger.......

Och jag har mål, små mål.....men dom delar jag inte med mig av ännu. Det är bara min sambo som har fått veta...men tids nog ska jag berätta.

Jag önskar Er alla en underbar måndag. Här i Värmland är det mulet, men varmt.

Stor kram. Yvonne.


15 kommentarer:

  1. Hej
    Jag tycker du är fantastisk duktig, du sätter upp dina mål och fullgör dom, du får dina smällar men reser dig upp igen. Ja du är en stark person Yvonne och jag beundrar dig.
    Du anmäler dig som medlem till en cancerförening men inser genast tt detta är inget för dig och det tror jag du gör rätt i som du själv säger man blir bara sjukare av det.
    Du får själv ha en underbar dag och ha det allra bäst.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Tack Zazza!

    Dina kommentarer värmer alltid! Jag gör så gott jag kan....

    Kramar. Yvonne.

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem igen Yvonne! :)
    Jag minns att man inte var direkt stursk när man kom hem och jag gjorde precis som du! :) Rotade runt på alla cancerforum jag kunde hitta.
    Blev skrämd och höll mej borta då vissa av dessa forum var det nästan tävling i vem som var sjukast!?

    Njut du av din goa sambo och era djur och ta en stund i taget.

    Funderar du över något så fråga din kontaktsköterska eller fråga mej jag kanske kan hjälpa.

    Kram och läkande healingduster till dej!

    Angeli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Angeli!

      Tack för att du finns och att du skriver till mig, jättekul!

      Skönt att höra att fler gör som jag i min situation. Men det är nog rätt normalt.

      Kram. Yvonne.

      Radera
  4. Det är bara jag igen. :)
    Du har en förfrågan inne hos Esmaralda och Mormor:) som brukar kommentera inne hos henne undrar om det går att göra det enklare att kommentera här inne hos dej?

    Hon vill gärna komma med lite glada tillrop och tala om att hon tänker på dej.
    MEN bara om det passar dej.

    Kram igen och :)

    Angeli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart får mormor skriva till mig, jag blir bara glad!
      Det är folk som klagat på att dom inte kan skriva här, och jag vet inte om det är en inställningsak.

      Men jag blir bara glad av alla tillrop!

      Kram igen! Yvonne.

      Radera
  5. JAA det fungerar. Ta du saker o ting i din takt och på ditt sätt så blir det bäst.
    Massa Massa energirika kramar till från Mona o Björn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!

      Ja det går inte att göra det fortare....bensinen tar slut!

      Tack för att ni finns!

      Kram. Yvonne.

      Radera
  6. Nu ska vi se om det funkar....

    Har svurit smått när jag suttit här o gjort det ena inläggskommentaren efter den andre o inget har funkat, men nu så jäsiken... :D

    Fanken vad duktig du är som håller igång så smått med gymnastik!! Har inte dina o Angeli´s erfarenheter, tackolov !! Men fick en blödning i skallen för ½ år sen som va lite ovanlig o då silade jag oxå internet på information.....Pga att det va så ovanligt så stod ju inte så mkt heller o även om jag ält det framotillbaks så tycker jag nog att det är ganska så skönt att det inte fanns en massa spekulationer om det heller....
    Nåja....jag mår bra o det verkar inte som om nån tycker jag är "konstigare" än innan.....om det nu säjer nåt :D haha....

    Va rädd om dig o sambon din o pussa på govovvarna med grisöronssmak från mig :D
    KRAAAM <3

    SvaraRadera
  7. Mormor:) som skrivit ovanför :D

    KRAAAM igen <3

    Mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så roligt att du skriver till mig!

      Och så härligt att du är frisk och kry igen!
      Ja är man inte sjuk så blir man, när man går in på de olika hemsidorna. Nä jag
      avstår nog också!

      Pussar på vovvarna och tackar dig för att du vill skriva till mig!

      Det värmer och läker må du tro!

      Kram. Yvonne.

      Radera
  8. En stor krya på dej kram från både mej och Mannabonne Glenn / Esmaralda

    SvaraRadera
  9. Tusen tack Esmaralda och lille vovven :)

    Det värmer .....

    Stor kram. Yvonne.

    SvaraRadera