tisdag 10 juni 2014

Läkarbesök i Karlstad!

På fredag ska jag till Karlstads sjukhus. Sista genomgången inför operation.Självklart måste Värmlands läkare också träffa mig, och se vad det är dom ska jobba med.

 Vi har att göra här hemma. Och det är bara roligt! Men det är tydligt att tankarna finns där hela tiden,på vad som komma skall. Rätt som vi sätter ihop garderober och diskuterar vilken höjd vi ska ha på dom. Så kan jag mycket väl fråga min sambo......hur tror du det kommer att se ut, när jag bara har ett bröst?

Och så pratar vi om det. Sen fortsätter vi att bygga garderober igen!

Min sambo ska med på fredag. Han är fantastisk! Tänk vilken rivstart vi fått! Nysambo med bröstcancer! Jösses!
Jag har varit i Karlstad som jag nämnt förut.  Då har jag även kikat på hur sjukhuset ser ut. Även utanför sjukhuset, finns där en underbart vacker sjö! Här är sjöar överallt!

Mina tankar snurrar i skallen! Hur kommer det att bli, hur kommer det att se ut? Och jag jobbar på här hemma för att det viktigaste ska vara klart. Sovrummet ska vara helt färdigt. med nymålade väggar. Och vår lägenhet (vi har tre bostäder på tomten)  ska vara något sånär i bra skick, så familjen kan komma i sommar och hälsa på.

Däremellan fokuserar jag på att må så bra som möjligt. Dvs jag orkar inte ta mig ann andras problem just nu.
Utan jag måste se till att ha kraft till mig själv, så mycket det bara går.

Naturen här är som jag nämnt förut helande! Fåglarna sjunger för mig varje dag, och jag bara njuter!

Jag är inte rädd, inte för något. Men det killar i magen. För jag vet ju inte riktigt vad jag ska gå igenom.

Och det är en konstig känsla! Alla reagerar ju olika. Så även om jag i praktiken vet vad som komma skall, så vet jag ju inte hur JAG ska reagera. Men jag tar det med lugn och  ro. Och lämnar över till dom som ska hjälpa mig. Varför oroa sig idag för något som ska hända "imorgon".

Jag önskar ER alla en underbar dag i det vackra vädret!

Stor kram. Yvonne.


6 kommentarer:

  1. mina tankar är hos dig<3 och du är i vackra Värmland bättre kan du inte bo:)

    SvaraRadera
  2. Först, klart att änglar finns! :)
    Och vad fint att du fann en!
    Sen vad fint ni bor du och sambon! Och så rätt det är.
    Vi, jag och maken bor i en glänta i skogen så jag förstår din njutning!

    Sist, lycka till på fredag!
    Klart att du ska bara ta hand om ditt . andra får ta hand om sej själva eller ta stöd av varann.
    Du verkar vara som jag.. Lyssnar och tar in men bildar din egen uppfattning och känsla/känslor. Att inte ta ut något i förskott.

    Ha det så gott i nuet och tack för att du delar med dej av ditt liv! :)

    Kram o :)

    Angeli

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du! För dina fina ord!

    Då bor du och din make fint om ni bor i en glänta!
    Ja jag lyssnar och tar in som du säger, men sen bildar jag min egen uppfattning.
    Annars kan man bli rädd för mindre.
    Jag är så glad att du följer mig!

    Kram. Yvonne.

    SvaraRadera
  4. Ja Yvonne det är ju bara ett skal vi går och bär på, hur det ser ut är inte viktigt. Insidan är viktigare och där är du lysande, någon mer omtänksam och kärleksfull person än du det får man leta efter, om man nu finner en. Du är en helt underbar person och jag önskar dig allt gott. Lycka till nu på fredag.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Åhh så glad jag blir! Tack för dom fina orden! Visst är insidan det viktigaste trots allt.

    Tack för dina lycka till, det behövs! Du behövs!!

    Kram. Yvonne.

    SvaraRadera