tisdag 3 juni 2014

Jag har bröstcancer!

Jag tänker skriva här för att alla ska veta. Det blir en tuff sommar. Men säkert också helt underbart fin!

Man får inte glömma att livet ändå har så mycket att ge. Det var inte såhär sommaren skulle sett ut egentligen. Men hälsan råder vi inte över. En vanlig kontroll på brösten och nu står jag inför operation!

På torsdag får jag veta hur mycket och vad som händer sen. Biopsin är en historia för sig. Man skjuter in
en rejäl nål i det stackars bröstet och tar provbitar, i mitt fall tre. Det låter som knallskott. Och jag vågade inte titta på mitt bröst dagarna efteråt, för det ömmade så. Men min käre sambo sa förskräckt...det är alldeles svart! Alltså hade blåmärkena blivit svartmärke istället!

Ni som känner mig vet att jag jag flyttat till Värmland och blivit sambo. Och skulle börjat jobba. Men nu är jag här och ska börja med en resa som kommer att vända upp och ner på allt. Var inte oroliga för mig, men följ mig gärna. Så slipper jag förklara för alla dom dagar jag kommer att må som sämst.

Så mycket jag orkar ska jag skriva. Mycket för min egen del. Under denna tiden är jag inte alls tillgänglig medialt. Utan nu ska jag fokusera helt på mig själv och min familj. Skriv gärna till mig, då blir jag glad...men det ska vara positivt!

Stor kram! Yvonne.

8 kommentarer:

  1. stor kram Yvonne! Du kommer att ha en underbar sommar trots allt:) Nybliven sambo i underbara Värmland bara det är ju underbart<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut Katarina, visst blir det så! Värmland är helt fantastiskt!

      Stor kram till dig med.

      Yvonne.

      Radera
  2. Nu tror jag att det fungerar. :)
    Ta en stund i taget och kräv inte för mycket av dej själv!
    Kommer att följa dej på din resa och kan jag kanske hjälpa på något sätt så är det bara att fråga.
    Kram o styrka till dej!

    Angeli som hittade dej hos Es

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för dina ord Angeli, det värmer! Och tack för hälsningen idag!

      Stor kram. Yvonne.

      Radera
  3. Hei Yvonne !
    Jeg følger også med Es sin blog, og tenkte jeg vile sende deg noen ord. Følger gjerne med på alt nytt som gjelder cancer, og tenker det kan være bra å være forberedt. Jeg har dette halvåret gitt min lille hund dette som du kan lese om her: http://www.riksavisen.no/?p=3367 og hun er tilsynelatende nå helt frisk. Du kan lese mer på min blogg http://mawyou418.blogspot.com En annen adresse du skal få er denne: http://kreftkamp.no/kjerringrad-mot-kreft/?fb_action_ids=10204025546980408&fb_action_types=og.recommends Jeg har selv forebyggende tatt begge deler, og tror det er bra ! Lykke til !
    Kram fra Lilleba

    SvaraRadera
  4. Tänker på dej idag

    Kram och Styrka

    Angeli

    SvaraRadera