lördag 7 juni 2014

Änglar finns!

Jag vill berätta en sak. Som jag har upplevt i samband med det jag går igenom. Det handlar om den dagen jag fick veta att tiden framöver inte skulle bli sig lik.

Jag sitter i väntrummet på mammografin i Lund. Där sitter en kvinna i min egen ålder. Våra blickar möts och vi nickar vänligt, och börjar prata.

Vi ska i det ögonblicket göra en komplettering av mammografin bägge två. Kvinnan mitt emot mig  är nervös såklart, eftersom hon gått igenom en bröstcancer för fem år sedan. Och så pratar vi på. Och mitt i allt så blir det hennes tur att bli undersökt.

Jag klappar henne på axeln och säger, det löser sig!

Så kommer hon strax tillbaka, mycket lättad! Allt var bra! Och så blir det min tur att gå iväg.

Jag stannar här och väntar på dig, säger hon. Men för mig går det ju inte lika bra som ni vet, så tiden går och går. Jag var borta en lång stund. Och jag hinner tänka att hon har säkert gått sin väg nu.

MEN...när jag kommer tillbaka,något förvirrad, så sitter denna goa varma människa kvar i väntrummet, och väntar på mig!!

Och jag minns inte så mycket, men i det ögonblicket gav hon mig något väldigt dyrbart....hon gav mig sin TID och delade med sig av sitt stora hjärta! Vad som sen hände skall jag aldrig glömma.....

Tillsammans gick vi till sjukhusets fik. Där satt vi både länge och väl. Jag fick möjligheten att fråga
om så mycket jag ville, angående det hon gått igenom för fem år sedan. Och hon svarade på allt jag ville veta. Denna stunden var ovärderlig.....

Vi växlade till slut mobilnummer och mejladresser. Och när vi gick ut därifrån och våra vägar skiljdes, så var jag i denna jobbiga stund, ändå rakare i ryggen,än när vi kom till fiket.....

Du vet vem du är....och du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta!Utan din tid och din stora mänsklighet, skulle min start i denna jobbiga resa, varit bra mycket jobbigare. Tack du fina ängel...Tack!!



Samtidigt vill jag tacka Er alla som finns runt mig...ni på FB ...bloggen ...vänner och familj. Ni ger mig styrka att gå vidare med allt vad detta innebär.  Jag vaknar varje dag och är så tacksam för att NI finns runt omkring mig....Tack!!

Stor kram. Yvonne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar