tisdag 17 juni 2014

Kroppen säger ifrån!

Det är tydligt att kroppen säger ifrån! Blev så in i norden förkyld i slutet av maj, just när jag flyttade. Och då höll jag ju på som värst med flyttstäd och bröstundersökningar. Så kroppen har väl inte fått vila såklart!

Men nu jäklar har den fått vila! Igår sov jag halva dagen. Helt knockad! Håller på att måla och göra fint i sovrummet, så att det ska vara klart tills jag opereras. Men igår när jag målat "mitt" för andra gången, då somnade jag! Och sov precis hela eftermiddagen och kvällen. Idag fryser jag fast det är över tjugo grader varmt, så jag kröp ner under täcket igen! Bäst att vara i form inför dagen D!

Jag har pratat med "nya vårdcentralen" i Filipstad. Dit tänkte jag gå och ta prover inför operationen. Det finns en "gammal vårdcentral" med. Men eftersom jag är ny här, så kunde det vara trevligt att gå till den nya! Dom öppnar redan klockan sju på morgonen och har öppet hela dagen fram till sex på kvällen! Passar mig perfekt! En trevlig sköterska informerade mig i telefonen igår, att det vara bara att komma. Så när min remiss
kommer med dom andra pappren på posten, så ska jag gå direkt dit. Och då gäller det att vara utvilad och frisk, så frisk jag nu kan bli. Men ingen förkylning i alla fall!

Jag skulle få fler papper ifrån Karlstad hemskickat. Och så fort alla pappren kom, skulle jag ringa Karlstad och bekräfta. Så skulle jag få tider osv. Nu närmar det sig!

Under tiden som jag vilar här hemma, så passar jag på att dressera familjens största och präktigaste hund med! Rolle .....han får inte vara i våra sängar som vi snart ska ställa på plats. Och inte får han vara i soffan mer heller! Så nu har han det tufft!
                                                   ROLLE!

Och inte får han lov att sätta sin nya "lillebror Dennis på plats heller! Attans med vad en matte kan ställa till med!

                                                         DENNIS!

Jag var inne på nätet och kollade hur det såg ut på Karlstads patienthotell. Och det var ju jättefint! Med internet, tv med massa kanaler, fik och resturang och en liten kiosk! I hotellobbyn är det sköterskor som tar emot! Så det blir ju spännande! Jag lovar att ta bilder och visa er! Nu ska jag fortsätta kurera mig. Så får ni ha en fin dag antingen ni är lediga eller jobbar!

Stor kram. Yvonne.

2 kommentarer:

  1. Ja passa på att vila och samla krafter nu, det behöver du.
    Känns skönt att du blir väl omhändertagen <3
    Dressera Rolle kommer att gå galant, du vet det är aldrig försent att lära en gammal hund sitta. :)
    Du/Ni får ha en trevlig midsommar
    Har dig i mina tankar <3 <3

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Zazza!

    Ja Rolle är en riktigt go vovve, precis som min egen lille :)
    Vilar allt vad jag kan!

    Önskar dig/er också en underbar midsommar!

    kram kram

    SvaraRadera