söndag 28 september 2014

Snart cellgift igen!

Tiden går fort och snart ska jag ha ny cellgiftsbehandling igen! Idag jobbar min sambo fast det är söndag. Endast för att kunna vara med på min behandling på onsdag.  Trodde vi skulle kunna få hjälp ifrån Försäkringskassan. Men då hade jag behövt att antingen vara nästan död, eller det hade fått lov att finnas en liten strimma hopp, men inte mer!! Är inte det sjukt!!!??

Och därför får han jobba in en dag när det är helg, så den täcker behandlingsdagen.......

Även om det har gått relativt bra denna gången i motsvarande till den första behandlingen. Så är jag livrädd och kommer att så vara inför varje behandling. den sitter så hårt fast i huvudet....

Jag har hunnit fylla 55 år och det var den bästa födelsedagen jag haft på länge trots omständigheterna :)))))

Jag har hunnit att vara en blixtvisit i Skåne hos mina föräldrar. Och där hann vi fira lite med......

Nu står jag inför provtagningen imorgon och hoppas att dom ska vara bra. För även om jag inte vill på onsdag, så bara längtar jag till skiten ska vara över. Och då MÅSTE proverna vara bra, så det inte blir framskjutet.

Jag är grymt trött. Ögonen är nästan ihopklistrade hela dagarna. Men det ska visst vara "normalt".

Kan också vara att mitt blodvärde är dåligt, men hoppas inte....Halva dagen orkar jag med...men sen är jag helt slut och ligger platt i soffan!

I mitten av oktober ska vi till Siljan och bo på hotell över en natt, det ska bli jätteroligt! Vi har upptäckt att dom små målen, hur små dom än är. Är guld värda! Vi behöver det, och det förgyller allt! För att orka med helt enkelt.....Vi var på marknad i Kopparberg i lördags, och bara det är underbart trevligt! Jag går saktare än en snigel, för jag orkar inte snabbare helt enkelt. Men det gick bra! Solen sken och vi shoppade lite :)))

Återkommer med rapport om hur onsdagen varit! Egentligen är den dagen inte värst utan den tredje...dvs lördag i nästa vecka.....Håll tummarna för mig är ni snälla att allt går bra och att jag slipper bli dålig!

Tack för att NI finns ALLA! Stor kram ifrån ett vackert men kallt Värmland. Yvonne.

15 kommentarer:

  1. Ja Yvonne vännen min DU ÄR STARK, vet ju vad du går igenom och du har ju inte dina tankar hos dig själv.
    Så skönt att ni sätter upp små mål för er, för visst sådana behövs verkligen lite ljusglimtar i livet.
    Visst skall jag hålla både tummar och tår för att det skall gå bra för dig, förstår din vånda.
    Ha det allra bäst.
    Kram kram kramelikram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kerstin! Det värmer.

      Kram. Yvonne

      Radera
  2. Vi håller både tummar och tår i denna familjen att du ska slippa jobbiga biverkningar denna gången!! Kan det vara så att kroppen på ngt sätt vänjer sig (låter sjukt) men mer att första gången är värst? Hoppas hoppas iaf att det kommer må bra! Ska tänka extra på dig onsd-lörd iaf ;) Låter mysigt med små utflykter och mål att se fram emot och njuta av :) själv har jag haft en ledig helg med barnen då pappan i familjen jobbat så vi har gjort Malmö osäkert i dagarna två ;) ska skriva ett inlägg om det nu. Du råkar inte ha instagram? Jag går ju emot strömmen och dissar Facebook ;) många kramar till dig Yvonne ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Rebbecca!

      Ja jag har funderat på det med, om kroppen kan vänja sig.....

      Så roligt att vara i Malmö. Där är så stort utbud, och lite tid med barnen dessutom!

      Jag har inte Instagram, jag vet inte hur det går till eller hur man gör. Har bara FB men skulle gärna skippat det, rena skitet!

      Kramar till dig med och hela din goa familj! Yvonne

      Radera
  3. Men jisses Yvonne!?! Skulle inte kunnat tro i min vildast fantasi att du är 55 år, var fan bär du dom åren ?.....du kanske har en skrynklig röv? ;D haha... Min är full med smilgropar men så är jag ju "bara" 48 år ;)
    Asch f´låt mig mitt tramseri men jag är helt allvarlig när jag säjer att jag trodde inte du va så "gammal"på långa vägar. 10 år minus ser du ut att va tjejen!!

    Åååh så mysigt med hotellvistelse! Hoppas ni får det riktigt härligt!!

    Affirmerar att du varje kväll blir omsvept av en massa healingdust som lindrar o gör gott. På onsdag o framåt skvätter det runt dig när du går ;))

    Idag ska jag till Väla o göra osäkert.....haha....igår va det ju Ikea :D Är faktiskt helt oskyldig va inte ens där. :)

    Ha det så gott!
    Kramsingar med healingdust till dig o leverpastej till doggsen :) <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar så mycket!
      Nu blev jag mallig :-)

      Jag trodde det var du som satt lite fsrt på Ikea!

      Ska tänka mig in i att det skvätter runt mig på onsdag!

      Din humor är underbar. Jag blir så glad av den!

      Tack för healing och leverpastej!

      Vi suger åt oss allt på detta stället :)))

      Skickar glada tankar till dig. Och stor kram. Yvonne

      Radera
  4. Tassar in här lite tyst o du verkar ha gått o nannat......HAAALLÅÅÅ ?! joo du sover visst ;)
    Tömmer säcken med healingdust på dig o ställer de andra vid sänggavlen så slipper jag asa på dom.......tror inte de står i vägen ;))
    Så skvätt iväg med dig nu imorrnbitti o varje gång du blundar o tar ett djupt avslappnande andetag ........så ser du mig framför dig i full fart med healingdustpåsen o glittrande dust i ögonen ;D

    Jag vet.....läkarna kanske inte berättade allt om mina ev skador sen blödningen i skallen på mig.....;)) tihihi...

    Kraaaam på dig Yvonne!! Är med dig sittandes på axeln eller tjatandes om glass i örat på dig eller bara hållandes i handen :)
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh du är för söt! Jag behlver vrrkligen dina roliga goa kommentarer :)))

      Dom lyfter mig högt å gör morgondagen lättare!!!

      Tack för att du finns. Du är guld värd!

      Stir kram. Yvonne

      Radera
  5. Haha....ser ut som att jag väckte dig för du sluddrar o stavar ju som en kratta ;)) !!
    Hoppas det har gått bra för dig idag o att du fått smaskat glass oxå. Hur mår du ?!

    Tänker på dig!! Tack för att DU finns !!
    Kramsingar o healingdust i massor <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det såg inte bra ut alls när jag skrev till dig! Det är när jag skriver ifrån min mobil, det blir inte alls bra! Tur du kunde läsa ändå.
      Jag har inte ätit glass. Går upp massor i vikt av cellgiftet, så det är inget skoj alls :( Men när och om svampen kommer igen, så har jag inget val...
      Än så länge mår jag bra, lite trött....

      Men vi var ute och åt god middag efteråt med tårta och kaffe till efterrätt, så lite har jag hunnit både synda och smaska!!

      Kram och tack för healingen! Yvonn

      Radera
    2. Yvonne....ska det stå :))))

      Radera
  6. :D Låter som om du fortfarande är lite trött ;))....o tacka fan för det med en sån jäkla dag. Va bra att du fått äta gomidda o smaskat gott till efterrätt. Det är du verkligen värd!!
    Här är en till som bara går upp i vikt o helt självförvållat oxå.....;) men när jag blir deppig på vikten så brukar jag (som stod på Es sida häromdan) se mig själv naken, insmord i vaselin o åla som en snigel på grannens gräsmatta ;D fyyy fan vilken syn....haha....
    Kan inte låta bli att garva åt synen då, hur less man än är :)

    Fanken oxå!!! Har ju glömt att berätta för dig.....Kollodialt silver utspätt med vatten i en liten sprayflaska, ska va bra mot taskigt tandkött, halsont, munsår och svamp.. osv... En väninna till mig använder det dagligen mot allt möjligt b la mot sin förra bröstcancer o på brännsåret där blev efter strålningen + nån aloe verasalva....t.o.m som ansiktsdusch. 3 år sen hennes cancer nu o hon mår bara bra :)

    Googla på "kollodialt silver mot svamp/cancer osv" så kan du läsa en hel massa där. Finns att köpa i hälsokostaffärn...

    Ingen tömning av sårhålan på ett tag nu väl ? o det måste va skönt.....alltid nåt ju....
    "Det är lite roligt ändå, sa han som satt i lekstugan o grät" :))

    Sov gott nu med dig så hasar jag runt sängen o kastar healingdust så du vaknar pigg o utvilad imorrn :)
    Kraaam på dig <3
    /mormor:)



    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är jättetrött! Och speciellt nu efter min behandling!
      Den där ålningen skulle jag bra gärna vilja sett!!!

      Ska googla på det du sa, tusen tack!

      Jag har vätska i sårhålan, men jag är så jäkla trött på sjukhus. Så jag orkar faktiskt inte göra något åt det just nu. Så vad jag gör är att jag avvaktar. Och så länge jag inte har ont, så ordnar det sig.

      Men det är roligt med han som satt i lekstugan!! Guuud som jag skrattade :)))

      Du är som jag! Gärna roligt om det går, och så skrattar du med åt dina egna skämt!! Underbart :))))

      Ska föröka sova gott. Men cortisonet som jag tar i samband med behandlingen (sista gången jag gör det nu) det håller mig vaken :)

      Kram på dig med! Och tack för din underbara humor! Yvonne

      Radera
  7. Hej Yvonne!!

    Hur är det med dig idag? Är du en skrutt eller pinne? :) Pinne brukar vi kalla nån som är väldigt pigg....då är man "pinne". Vet inte om det uttrycket är väldigt lokalt...haha....kanske så lokalt som till detta huset ;D

    Själv känner jag mig som jag blivit rammad av en meteroit. Värken vrålar i kroppen, men du vet ju "Är huvet dumt får kroppen lida" Gick för lång promenad o stod ute o pratade så jag blev kall o tjaa....då blir det så. Har iaf köpt mig en flaska röd smärtlindring a`la gottgott så när jag väl öppnar den så blir det iaf roligare att ha ont ;)

    Jadu på tal om humor så är det i regel bara min syster som har samma som mig :) Vi kan skratta så vi skriker o knappt får luft o sitter vi på nån familjemiddag så får vi knappt sitta tillsammans för "det blir sånt jävla liv" ....haha...
    Mkt beror ju på dagsformen vad man skrattar åt o häromkvällen när jag var riktigt trött så skrattade jag så tårarna sprutade åt detta:

    Vad heter en iller med dåligt bordsskick??
    En SPILLER

    Vad heter en kelsjuk iller?
    En INTILLER

    Vad heter en rysande iller?
    En THRILLER

    Vad heter en närsynt iller?
    En BRILLER

    Vad heter en röksugen iller?
    En CIGARILLER

    Vad heter en smittsam iller?
    En BACILLER

    Vad heter en sexfixerad iller?
    HENRY MILLER

    Vad heter en godtrogen iller?
    En INBILLER

    Vad heter en förstoppad iller?
    En STOLPILLER

    Vad heter en mordisk iller?
    En KILLER

    Vad heter en landsflyktig iller?
    En EXILLER

    Vad heter en medelhavsiller?
    En ESPADRILLER

    Vad heter en iller som fått för mycket?
    En PROMILLER

    Vad heter en väldisciplinerad iller?
    En DRILLER

    Vad heter en åderförkalkad iller?
    En SENILLER

    Tja....haha....liiiite kul är det väl ändå ? ;D Ska nog förpassa mig härifrån innan jag gör bort mig mer :D
    KRAAAM till doggisarna o leverpastej till dig, det kan du behöva ;) o så en massa healingdust såklart!! <3

    /mormor:)

    SvaraRadera
  8. ÅÅH, jävlars så långt det blev!!! F´låt!
    /mormor:)

    SvaraRadera