fredag 5 september 2014

Trött som bara den!

Tröttheten har tagit över. Det har hänt mycket denna veckan. Och det känns som om mina ögon inte vill hålla sig öppna alls.

Min mamma som jag var i Skåne och hjälpte, innan mina behandlingar satte igång. Hon har blivit riktigt dålig nu. Och klart så påverkar det ju mig också och min trötthet.

I tisdags var jag på Karlstads sjukhus, för jag vet inte vilken gång i ordningen. Skulle få ett nytt silikonbröst.
Men först skulle jag till bröstcentrum och tömma mitt "icke bröst". En rolig benämning egentligen på en sårhåla.

Men eftersom jag nu är en cellgiftspatient, så var jag tvungen att ta prover innan jag fick tömma.

Min söta bröstsköterska ringde sköterskan på avdelningen där jag får cellgift och sa till henne att det var inte okey att låta mig vänta på medicin för min svamp. Hon såg ju att jag varken kunde sitta ligga eller knappt gå.

Det tog inte en timme så ringde en läkare och erbjöd mig medicin!

Sen fick jag EMLA!

. Och därefter så sprang jag iväg till provtagningen. Där gick det snabbt och sköterskan frågade vad jag hade på armen.

En piccline sa jag. Jättesnopen blev jag. Trodde att alla visste vad det var. Men så är det tydligen inte.

Sen bar det iväg igen tillbaka till bröstmottagningen. Där fick jag vänta en stund....och en stund till.

Proverna måste ju bli klara. Och en stund blev två timmar.....

Och jag skulle vara klockan ett och få ett silikonbröst. Så till slut beslöt vi oss jag och min bröstsköterska
för att jag fick pinna iväg och fixa det innan tömningen. För proverna dröjde.....

Så jag gick iväg igen.....och landade där jag skulle vara. Blev inropad och jag informerade om att jag skulle tömmas, efter jag hade varit där. Men då sa den sköterskan att jag inte fick något bröst förrän jag hade tömt, eftersom jag skulle vara "platt", där man skulle prova ut bröstet, så att det blev rätt storlek!!!

Herregud! Tror ni jag var trött eller.....

Tillbaka till bröstmottagningen. Där fick jag vänta igen. Vilken tur att jag hade en ny tidning och ett korsord.

Men jag var faktiskt helt slut!Till slut sa min doktor att nu kör vi!! Så då äntligen vid tvåtiden så tömde min sköterska Pirjo min sårhåla. Och jag beklagade mig att jag var jättetrött!

Det är ju denna tiden sa jag, som jag brukar sitta hemma soffan med tvn på och nicka till!! För jag är ju en liten pensionär nu för tiden! Och hon skrattade och tyckte lite synd om mig :))))

Men iväg igen. Kurrade i min mage. Nu var jag kaffesugen med. Och kissnödig. Livrädd för att kissa ju. Min uppfläkta svamp gjorde ju att jag inte vågade gå på toa...vojne vojne......

Men i alla fall så provades det ut ett jättefint bröst till mig. Och en supergullig vit bh! Med häktor bak, det var ett tag sen :)))

Så jag fick behålla allt på mig, och beställde faktiskt en bh till...i svart! Tjoho!!! Så snyggt!!!

Så var det dax för apoteket. För nu hade jag äntligen fått svampmedicin....

Men se det gick inte, för den skulle beställas.....och skulle inte komma förrän dagen efter. Så då fick jag beställa den i Filipstad dagen efter och inte få den förrän dagen efter där....

Men i det läget brydde jag mig inte längre.....jag gick och fikade! Och det var himelskt!!!

Var inte hemma förrän halv fem på kvällen, en lång dag...och fortfarande utan medicin!

Dagen efter skulle "Mr piccline" spolas igen! Då blev det vårdcentralen. Och efteråt gick jag och beställde
medicinen på apoteket.
Men den skulle inte komma förrän idag, fredag! Så kan ni tänka er...jag ringde och bad om medicin flera gånger i måndags, och nu idag har jag  äntligen fått min pillerburk! Man kan inte säga att det gick snabbt precis!!!! Inte konstigt jag blir trött.....

Håret  sitter kvar, men jag kan ta tussar ifrån det nu. Men ingen fara ännu. Imorgon är det 17e dagen. Då ska det visst lossna, säger dom som vet.

Min "perukdam" hörde aldrig av sig. Så jag ringde henne själv. Och på tisdag ska jag hämta min "hamster"!!

Om inget annat kan ju min sambo få låna den, eftersom han inte heller är så hårberikad :))))

Nästa vecka har jag min speciella gäst här! Jättekul.....och då får jag sällskap till Karlstad och när jag ska få min andra cellgiftsbehandling. Så då får min sambo lite "ledigt".

Solen lyser och jag ska på Oxhäljamarknad imorgon! det ska bli såååå roligt! Och vi har beställt en helg där vi ska bo på hotell vid Siljan i oktober! Det ska också bli roligt! Måste göra annat än bara sjukhus....

Önskar ER alla en underbar helg! Stor kram. Yvonne

4 kommentarer:

  1. Ja inte konstigt du blir trött och sliten, det tar på krafterna av all väntan. På medicin, prover, till olika avd. mm mm
    kul att din ängel kommer och hälsar på.
    Hahahahaah kan du inte ta kort på Svenne med peruken på.
    Ja din humor är det inget fel på iaf, gott är det.
    Hoppas du får en fin dag på marknaden
    ha det allra bäst
    kram kramelikramkram

    SvaraRadera
  2. Jodå Kerstin!

    Du ska få ett kort på Svenne det lovar jag :))) Med min fine peruk på sig!

    Ja imorgon ska jag fröjda mig på marknaden, och sen ska jag ta bort mitt hår. Så då kommer fina hatten på :)

    Önskar dig en fin helg min vän!

    Kram. Yvonne

    SvaraRadera
  3. Alltså hur får det gå till?? Jag tror säkert du var arg men klart man inte orkar fighta... Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hållet med dig Rebecca!

      Man får inte vara sjuk när man är sjuk....:(

      Radera