måndag 15 september 2014

Ny vecka nya tag!

Idag är jag trött! Men det är ju inget nytt. Detta tar otroligt på krafterna. Helgen har varit sådär. Men jag ska inte klaga. Men svampen i munnen är inte mysig....

Biverkningarna var bra mycket värre förra gången. Trodde jag hade klarat mig ifrån dom helt, men icke!

Igår söndag när vi skulle äta frukost, höll jag på att "dimpa"! Svimmade nästan och fick sticka huvudet mellan benen (det låter avancerat). Och sen var det bara att gå och lägga sig på soffan. Och där låg jag nästan resten av dagen.

Framåt kvällen började jag och röra på mig igen. Och knäppt nog så började mina fötter "frysa till is"! Förra behandlingen då höll dom på att "brinna upp"!!

Så sambon fick massera fötterna. Så att jag fick igång blodcirkulationen snabbt som ögat. Inte alls skönt. Men även det löste sig.

Allt kunde ju ha varit mycket värre, men man står sig själv närmast. Och just nu är jag ursäkta uttrycket...pissetrött på hela alltet. Och gnällig. Orkar ingenting. Trött trött trött.....Och tycker grymt synd om mig själv.

Men det hör väl till. Att inte orka och att tryckas ner hela tiden av nya behandlingar, gör ju att man blir tung i sinnet. Även en optimist som jag :))))))

Nåväl. Imorgon är det sminkdax! Då måste humöret upp igen! Alla de mest fantastiska parfymmärkena ska in i ansiktet och jag ska bli vacker som en juvel!!! Look good Feel better...heter det!!

Och man får som jag sagt innan lära sig göra vackra kreationer av schalar! Det ska bli roligt att komma ut lite.

Ska samtidigt hämta lite spray och schampo till min "hamster" hos perukfrissan! Den ska jag bada ungefär varannan vecka.....

Och på onsdag är det tid för spolning av Mr piccline igen!! Vilka flexibla dagar!

Nu får ni ha en fin dag och njut av vädret! Stor kram. Yvonne

4 kommentarer:

  1. Ja du har all rätt att gnälla och vara trött,
    Men det kommer säkert att bli roligt att lära sig att sminka sig själv. Det skall ju vara en konst i sig.
    Du vet ny peruk nysminkad från topp till tå det blir en ny Yvonne, men i hjärtat är du den samma, lika varm och kärleksfull.
    Ha det allra bäst
    Kram kram kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kerstin!

      Ibland glömmer man bort vem man är i situationer som denna.
      Står framför spegeln på morgonen och ser en människa man knappt känner...

      Men innerst inne är jag ju den gamle. Nåja lite mer än så finns nog med när jag är klar med detta skitet :-)
      Ha det bra själv. Kram kram

      Radera
  2. Skönt att biverkningarna är mildare denna gången! Jag måste oxå stoppa huvudet mellan benen när jag håller på att svimma, inte ofta men det är bra att veta hur en ska göra :) kramar! Tänker på dig :)

    SvaraRadera
  3. Tack Rebecca!

    Ibland är det bra å veta var man har huvudet :-)

    Kram. Yvonne

    SvaraRadera