lördag 23 augusti 2014

Riktigt sjuk!

Så här sjuk har jag nog aldrig varit! Idag är det tredje dagen efter cellgiftsbehandlingen. Och jag är verkligen sjuk!

Håller på att svimma, det värker överallt. Knäna bär mig inte...det gör ont som tusan. Magkatarren står mig upp i halsen. Håret är sprött och visar tydligt att det ska av! Ingen skön känsla jag är inne i nu alls!

Första dagen var jag mest lille lullig. Igår orkade jag att gå upp och duscha, tvätta en maskin tvätt som inte blivit upphängd ännu. Och gick en runda med hundarna, men den var evighetslång, känslomässigt!

Idag låg jag väldigt länge. Har haft en jobbig natt. Varit uppe fyra gånger och ont överallt, och då menar jag överallt!

Gick äntligen upp och tog mig in i duschen. Svimmade nästan och kom fort där ifrån. Nu försöker jag få i mig lite mat. Allt smakar hö och halm! Usch, vilken tillställning!

Idag blir det inte många knop. Det blir att vila vila och åter vila. Kroppen är totalt slut efter vad cellgiftet ställer till med. Hoppas det ger sig snart igen!

Stor kram. Yvonne.

8 kommentarer:

  1. <3 En stor kram från Mimi och mig!

    SvaraRadera
  2. Tack Kari!

    Det värmer....

    Kram Yvonne.

    SvaraRadera
  3. Ja men Yvonne nu lider jag med dig, bättre är du värd.
    men försök att hålla kvar i din positivitet som du har haft hela tiden, denna livsglöd du har inom dig.
    Du är stark och du kommer att klara av denna tuffa period med.
    sänder dig stora styrkekramar
    Tänker på dig

    Kramelikram
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Tack för din omtanke kära vän!

    Kram kram. Yvonne

    SvaraRadera
  5. Hejsan Yvonne!!

    Så ledsen för din skull att du mår skit :( Men det kanske känns bättre nästa gång?

    Har läst ifatt lite här, då det gått troll i det mesta tekniska här hemma ett tag nu. Virus i datorn som resulterade i krasch, sen mailen, mobilen, cykeln o igår när gubben skulle kolla V75 så funka inte högtalarsystemet till tvn så då trodde jag gubben skulle få en "psykisk krasch" ;D men *pepparpeppar* så funkar allt nu.

    Läste att du varit här i Helsingborg :) Hoppas du haft det gott o fått laddat lite batterier som du kanske har kvar lite av efter denna pärsen, din stackare!?

    Näpp en hel jäkla massa healingdust på dig Yvonne!! Jag tar i från tårna :)

    KRAAAM på dig <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej mormor!

      Tack för dina healingdustar! Jag hade det trevligt i Hbg.

      Men just nu är det mindre trevligt :(

      Hoppas också att det blir lättare vid dom andra behandlingarna.

      Och att all er teknik håller!

      Kram. Yvonne

      Radera
  6. Usch då, hoppas det blir bättre framöver. Sänder massa styrkekramar från Mona o Björn

    SvaraRadera