söndag 24 augusti 2014

Hemska cellgift!

Fy och tvi vilken jobbig helg! Sååå sjuk jag varit! Och än har jag inte kommit tillbaka! Örk!!

Alla ben i hela kroppen har värkt sönder, känns det som. Det har suttit en kniv i alla leder och vridit om.
Och igår kväll när jag skulle sova, så "brann" det i mina fötter!! Fy vilken vedervärdig känsla!

I lördags när jag var som sämst. Då hörde inte min sambo vad jag sa. Då var jag borta av smärta. Och det kändes som en upplevelse att vara här men inte här ändå. Jag brydde mig inte. Kunde lika gärna farit iväg, så ont hade jag!!!

Jag sitter här i min säng. Utan mitt ena bröst och snart utan hår. Och är en förfärlig syn säkert! Och undrar hur fasiken jag ska orka ta mig igenom det här.....

På nattduksbordet står det nyponsoppa och bubbelvatten. Det och glass har jag klarat av. Och ett par korvbröd i går kväll.

Jag tycker väldigt synd om mig själv.Och är så kraftlös som jag aldrig någonsin varit! Det värker fortfarande överallt. Men jag ska försöka "lära mig gå" idag igen. Det känns som om all gått i sönder i kroppen.

Till och med tandborsten känns hemsk! Usch och tvi och ve!

Skulle varit och provat ut bröstprotes idag.....men det fanns inte på kartan. Så jag fick en ny tid på tisdag i nästa vecka.

Och naturligtvis har jag serom i mitt "icke" bröst. Men jag är inte förmögen att göra något åt det just nu....

Ska försöka gå till frisyrmakaren (det heter så) imorgon. Då är min sambo med. Av med håret bara!

Det känns som tagel och kliar! Inte alls bekvämt att ha kvar. Och av ska det ju ändå!

En eloge igen till min käre sambo. Det kan inte vara lätt att stå bredvid. Han har masserat och masserat hela helgen. Så hans händer är väl snart utslitna!

Måste ta mig ut på trappan idag. Det ser ut att vara jättevackert väder. Solen lyser.

Gnällfia, det är jag det!!

Stor kram. Yvonne.

11 kommentarer:

  1. KRAAAAAM!!! <3
    Du fixar detta gumman! Jag lovar! :)
    Gnäll gnäll och gnäll igen få det ur systemet liksom!

    Massa styrka och smärtlindrande skickas till dej!

    Och ett litet :)

    /Angeli4

    SvaraRadera
  2. Tack Angeli!

    Du anar inte vad det värmer.

    Kram. Yvonne

    SvaraRadera
  3. Ja gnäll på bara det är säkert bara bra, man skall ju inte bära det inom säg.
    så gnäll gnäll gnäll jag lyssnar
    Hoppas du kan ta dig till trappan idag och få lite luft i lungorna.
    Så skönt att du har en sambo som du kan luta dig emot han är ju en klippa.
    Sänder dig ljus och bamsekramar
    Kram kram kramelikram
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Tack Kerstin!

    Ja jag tog mig till trappan och ut i vår trädgård!
    Det var ljuvligt. Jag klarade faktiskt av en dusch med. Man blir ny då!
    Men fy tusan så jobbigt!
    Tack för att du finns! Du är en klippa!

    Stor kram. Yvonne

    SvaraRadera
  5. Yvonne!! Du har all rätt i världen att gnälla så bara gnäll du !!
    Vad skönt att du kom ut litegrann o en dusch brukar nästan göra mirakel med en.

    Tänker på dig o skickar healingdustar!!
    KRAAAM <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack mormor!

      Du är fantastisk!

      Kram. Yvonne

      Radera
    2. Hallå gumman!
      Hoppas det går åt rätt håll för dej.
      Tänker på dej varje dag och sänder en massa jävlaranamma och läkande mm.

      Glömde sist att fråga hur du o goa sambon klarat er med översvämningarna?

      Kram och ett :)

      /Angeli

      Radera
    3. Tack Angeli!

      Vi drabbades inte. Men bara en bit ifrån, som Karlstad och Kristinehamn.

      Dom hade stora problem. Och vägarna var avstängda. Men nu har det lättat igen.

      Kram. Yvonne.

      Radera
  6. Stackare Yvonne :(( det gör mig ledsen att höra att du m

    SvaraRadera
  7. Det gör mig ledsen att höra att du mår dåligt :( Jag vet inte om det går att klara sig ifrån med den behandlingen du får men hade ju hoppats på en lindrigare form för dig... Usch!! Var stark!! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja! Jag hade hoppats på så lindrigt som möjligt!
      Men antingen reagerar man, eller inte...och min kropp fick en chock!!

      Ska försöka vara stark. Men det är inte lätt.

      Kram Yvonne

      Radera