måndag 20 oktober 2014

Nya tag igen!

Nedräkningen börjar! Nu har 21 dagar gått och fjärde behandlingen står för dörren!

Jag har bestämt mig för att det ska gå bra och alla mina sura miner är utsuddade!

Jag ska fixa det! Jag får väl spy lite om det behövs. Och ha lite ont här och var. Men nu orkar jag inte oroa mig mer för biverkningarna!

Idag har jag varit och tagit prov inför dagen D! Och ännu har ingen sköterska ringt och ställt in.
Är inte värdena bra, så får man ingen behandling. Men det verkar som det ordnar sig.....

Så jag passade på att återigen ringa bröstmottagningen i Karlstad. Och fick en tid tidigt på onsdagsmorgon!

Ska vara där klockan nio. Till onkologläkaren klockan tio. Och slutligen då cellgift klockan elva!

Jag är svullen och har problem med att stå och gå. Dom vattendrivande tabletterna gör inte mycket nytta, så det ska jag prata om på onsdag!

Men jag har humöret kvar, och jag har så mycket att göra med mina föräldrar. Så jag glömmer mig själv lite.

Kanske både bra och dåligt. Men jag känner när jag ordnar och grejar för dom att jag är still going on!

Pappa har ett digert arbete. Och jag har tät mejlkontakt med mammas doktor, som både lyssnar på mig och dom, och hjälper till så gott han kan. Hennes sjukdom är hemsk! När allt är som jobbigast, så ringer hon och är precis som vanligt! Och då vet man inte om man ska skratta eller gråta! Skratta för att man blir så glad över att höra sin mammas gamla vanliga röst och takter. Gråta för att man vet att det är just det  här man saknat så mycket! Och det är just det här som snabbt som ögat just nu försvinner. In i dimman går hon och kvar finns bara en människa man knappt skådat maken till! Usch!!

Och jag vet att jag ska tänka på mig själv nu. Men det hjälper faktiskt också att få känna sig lite nyttig!
När min mammas hemvård ringer och behöver mig, eller något i den stilen. För jag går ju bara här hemma i min egen "dimma". Och undrar hur det ser ut där ute.....

Nåväl. Jag och sambon har varit i Dalarna. Det var underbart! God mat och god sömn. Vad mer kan man begära....inte minst en underbar natur. Vi gjorde inget speciellt. Vi hade bestämt sedan länge att detta skulle vara en av våra morötter att ser fram emot. Och det blev så himla trevligt med!

Vi är duktiga på att ha trevligt! Och innan vi var framme i Dalarna så tog vi oss en sväng inom lite affärer och shoppade loss lite :))))

Nu får ni ha det så bra, så hörs vi när jag kommit ut ur min "dimma" igen!

Stor kram. Yvonne

8 kommentarer:

  1. Ja Yvonne du är en kämpe, en stor kämpe och har hjärtat på rätta stället.
    För vem mer än du hade orkat att kämpa för sin föräldrar mitt upp i allt i hopa.
    Hoppas det går bra för dig på Onsdag eller skall kanske säga Lördag då det är den D-dagen som är värst om jag har förstått det hela rätt.
    Du får ha det allra bäst.
    Kram kram kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kerstin!
      Jag ska göra allt för att det ska går bra!
      Ha det bra du med :)

      Kram kram. Yvonne

      Radera
  2. Hejsan Yvonne!!

    Det gör mig såå glad att läsa att du verkar ha haft en riktigt härlig helg :) Det har du verkligen gjort dig förtjänt av!! Hoppas du fick lite rosé du med :)

    Jadu vännen, vet inte om det kan ge nån tröst angående din mamma, men det är oftast de anhöriga som lider mest av denna förbaskade sjukdom. Har jobbat inom demensvården så jag har sett b la Alzheimers på nära håll. MEEN, hur den visar sig är så olika från person till person så man ska aldrig generalisera o säja så el så. Sjukdomen är hemsk men livet behöver inte alls vara fruktansvärt utan där finns många fina stunder ändå o humorn är sååå viktig! Men det där vet du redan....o har säkert träffat på många dementa i ditt jobb som USK..

    Du kan tro jag tänker på dig.....kan ju inte påstå att vi känner varann precis...haha..så det kanske låter weird men tja...du vet vad jag menar ;D..
    Nåja, du har nästlat dig in i <3trakten min o varför vet endast the man upstairs ;) Försökte förresten mig på att "utmana" Honom häromdan när jag skrapade mina trisslotter...mohaha... Mumlade lite snabbt till Honom att - Hörredudu, nu har du chansen att visa om du verkligen gillar mig, du gillar ju alla lika mkt ?!....o jag har aldrig nånsin haft nån storvinst, inte ens 150 spänn så......."bara" 3 lika sen sätter Du själv värdet på hur mkt ;) Nåå? Kom igen nu....

    Jag skrapade o vann inte ett skit o du kan tro jag hörde Hans asgarv när han flabbande sa typ att - Tror du jag gick på det gamla trisstricket? :D

    Men....beroende på hur man ser det så har jag ändå dragit världens största vinstlott iform av kärleken o även om jag är sjukpensis så mår jag iaf förhållandevist förbaskat bra. Så....ja, som pojken sa i lekstugan....haha...

    Imorgon Yvonne, så hänger jag i hasorna på dig igen ;) Sitter på axeln o ger hejarop o håller handen!! En jävla behandling mindre :D jiiihaaa !!

    Swimmingpool med healingdust o goaste goekramen!! You go girl! :)
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig!

      Ja det där med Alzheimer det stämmer bra! Den ena minuten är det totalt kaos, och den andra är det som "vanligt"!
      Och det är som du säger väldigt olika ifrån person till person.

      Någon Rose´blev det inte, för jag ska helst inte drick när det är så nära behandlingen. Och ska sanningen fram så känner jag inte för det just nu heller. Men som sagt, trevligt det hade vi!

      Så roligt och höra att du träffat rätt i kärleken! Det är minsann inte så ofta man hör det....:)

      Och jag är så glad för att du hänger mig i hasorna, det känns tryggt!
      Han som är "där uppe" han måtte ha en underbar humor han med :))))

      Tack för att du finns och ditt glada humör smittar verkligen av sig!
      Må nu så gott du med....och tack för swimingpoolen :)))

      Kram. Yvonne

      Radera
  3. Här har du mej me!! :)
    Sitter på din andra axel och hejjar på dej och tröstar och svär osv!
    Hela dan och ända tills du är ut på andra sidan igen är jag me dej! <3

    Massa EnegiKramar och Jävlaranammadustar och ett :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så snällt Angeli!

      Därför det har gått som smort idag!
      Nu är jag tom i bollen (mer än vanligt).
      Och huvudvärk med lite annat gott smyger sig på.
      Men det är bara att vänta sig....bara två gånger kvar!!

      Stor kram! Yvonne

      Radera
  4. Hejsan Yvonne!!

    Hur är det med dig vännen?! Kunde inte sova inatt så jag lyssnade på "min" goelåt "music rapture" o tog i från tårna o skickade healing till dig. Kom den fram ;) ? Tänkte att om du ev hade vaknat o va tokenergisk....haha ;D

    Snart kommer lillgossen på besök till mig. Då blir det pusskalas o energipåfyllning för min del. Ljuvliga ungen :)
    Skickar dustar till dig såklart! Ha en riktigt go fredag, morgondagen tar vi imorrn :)

    Goekramsingar, vitaminkickar o skeppslast med healingdust :D
    /mormor:)

    SvaraRadera
  5. Hej på dig!


    Tokenergisk är nog för mycket.
    Jag är sängliggandes och mår illa.
    Så det är bara att gilla läget.
    Kram på dig.

    Yvonne.

    SvaraRadera