söndag 12 oktober 2014

Ingen tömning!

Först och främst måste jag säga att GUD VAD FIN HÖSTEN ÄR!

Alla vackra färger! Jag kan inte se mig färdigt på dom!

Och så vill jag tacka min fd svägerska Anna för dom fina mössorna! Dom har jag varje dag när jag är ute i skogen.
Hemma har jag inte peruken på mig. Jag har fullt av utslag i huvudet och på halsen efter cellgiftet.
Och då är det skönt att lufta skallen.

Senaste veckan har varit tuff återigen, efter behandlingen! Munnen full av svamp, ont i hela kroppen. Naglarna håller på att ramla av på fötterna och det gör hemskt ont! Jag fjällar även på fötterna.

Tröttare än tröttast är jag. Och har svullnat i hela kroppen. Så nu har jag fått vätskedrivande, och det har gjort susen! Jag fick en stor jättemage, som jag blev helt orörlig i, den tryckte på diafragman. Så jag kunde knappt röra mig alls. Samtidigt har jag inte tömt mitt "icke bröst". Och skulle ju iväg för att göra det som jag skrev sist. Men när proverna var tagna, och jag även var emlad, så blev det inget med det!

Mina prover var så urkassa och körda i botten, så dom vågade inte sticka mig i såret alls! Och det förklarar ju varför jag var så urbota trött. Jag trodde jag skulle svimma när jag gick omkring på sjukhuset från plats till plats! Å andra sidan var jag ju på rätt ställe för att dimpa i golvet :)))))

Så jag hade bara att vända om och köra hem igen! Ska höra av mig till dom igen sa dom i denna veckan som kommer, så får vi se.......

Häromdagen var jag så trött så jag orkade knappt andas, och låg bara på soffan som en utslagen padda!

Men....så fick jag healing......och jesus så skönt! Det fick jag i fredags, och igår kändes det nästan som vanligt! Vilken underbar känsla!!

För det första så sov jag en hel natt, och vaknade inte förrän halv tio nästa morgon, med "filten i örat"....

Tänk att få känna sig utsövd! Och igår kunde jag vara ute hela dagen. Jag tog fram min cykel, eftersom jag har lite svårt att gå...tänkte jag måste prova. Har inga muskler i vare sig armar eller ben.
Och minsann......cyklade en bra bit i skogen med Dennis (min cocker). Och han sprang och var jätteglad, och jag med! Yeees! Inte för långt, för då orkar jag inte hem igen.

Och gjorde om samma sak på eftermiddagen! Vilken känsla.....och jag satt ute och njöt av vädret, och klippte av Dennis den tjocka pälsen, klippte klor och badade honom......vilken energi jag hade! Och vilken känsla att kunna göra saker......och inte ha ont i benen när jag vaknar utan orka planera lite för dagen!!

Man tar ju för givet att man ska kunna gå stå cykla och göra alla saker som är vanligt förekommande. Men jag måste numera planera så jag inte brakar. Orkar jag gå endast hundra meter, då är det viktigt att jag går femtio åt ena hållet och femtio tillbaka. Annars blir jag bara kvar åt ett håll. Finns ingen kraft över huvud taget kvar!

Igår tog jag mig mitt första bad här hemma på år och dar med! Kroppen värker och skriker. Och jag har länge länge tänkt att jag ska bada. Men alla i vården har bett mig vänta, med tanke på alla infektioner jag har och kan få! Men igår tänkte jag...NU SKA JAG BADA! Och det var himmelskt!

Jag fyllde karet med olivolja till min uttorkade kropp. Och jag njööööööt i fulla drag! Visserligen löstes mitt plast över picclinen upp litet, men jag hade mer hemma så det var lätt fixat.

Och idag har jag tänkt att jag ska försöka mig på en runda med cykeln igen....få lite kraft i benen......

Jag har utvecklat en ångest emot cellgiftet. Jag mår väldigt dåligt varje gång jag ska iväg och få det. Jag är superrädd för att bli sjuk och sjukare......jag är nog en av dom som blivit ganska hårt drabbad av det.

Nästa gång jag ska dit, då ska jag prata med cancerläkaren först. Eftersom jag befinner mig i halva tiden.
Vad vi ska prata om det vet jag inte, men han ska få veta att det är och har varit ett helvete med det jävla cellgiftet!

Jag vet att jag får det för den goda sakens skull, kanske är det cellgiftet som räddar mig. Men fy för tusan vilket jäkla elände! Tur jag inte visste vad jag skulle gå igenom!! Jag har inte många bra ord över för det, mer än som sagt att att det kanske räddar mig, och det är ju inte illa :))))))


Jag måste ju säga att jag längtar ut! Ut ibland folk. Men jag kan ju inte. Jag är grymt infektionskänslig. Men det är tyst här hemma. Telefonen har allt eftersom tystnat. Är man rädd för att störa mig? Säga fel saker eller vad händer med människor? Visst är jag trött och ibland är det skönt att det är tyst, men jag längtar efter skvaller :))))) För här är väldigt tyst! Men så är det nog. Många känner nog att det blir för nära, någon som är så sjuk kan beröra. Och det är nog rätt vanligt att telefonen tystnar. Många tycker nog det är svårt med en som har cancer att det kan ju även hända dom, därför är det lättare att utebli.

Och få nu INTE dåligt samvete ni som brukar höra av er, utan jag menar bara allmänt. Den där rädslan som kommer när någon mist någon eller är sjuk i en cancersjukdom. Den är så tydlig. Jag dömer ingen, men telefonen är väldigt tyst!

Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen....några faller ifrån och några man inte anat kommer till! Och så är det nästan alltid i traumatiska situationer.

Sen har jag personer som tar hand om mig själsligt! Och utan dom vet jag inte om jag klarat denna resan. Som ger mig påfyllning av energi, som finns där hela tiden och ger mig hopp.

Jag är ju en utåt stark människa. Och jag tror att det både skrämmer och imponerar. Men få känner mig på riktigt. Och det kan ju var både för och nackdelar. Eftersom man tror att jag klarar mig ....jag är ju så stark!

Men även den starke behöver respons! Och ingen ser mer än min sambo vart jag lägger mina innersta känslor.

Jag behöver uppmuntran och peppning precis som alla andra. Jag har dödsångest och förtvivlan precis som vem som helst. Jag sover inte en hel natt oftast, jag har tusen tankar i mitt huvud. Och sist men inte minst...jag älskar små presenter som kommer med posten!

En del har skrivit och bett att få min adress för dom ska skicka små presenter.....det gör mig så glad!
Det som gör mig mindre glad är att dom kommer aldrig!

Tänk er....jag har massor av tid att gå här och vänta på den lille presenten.....och det kommer ingen......

Nu menar jag inte att det ska drälla in presenter, missförstå mig rätt! Men när dagarna blir till evigheter och man förgylls av att det ska hända något skoj! Då blir besvikelsen desto större när det inte blir så!

Nu ska jag passa på att tacka ER igen! Alla ni som gillar och kommenterar min blogg! Tusen tack! DET värmer! Alla goa kramar och ord NI skickar. Ni anar inte vad det betyder.

Jag kan även berätta att jag har i nuläget över 13 000 som läser bloggen, och det glädjer mig jättemycket!

Önskar ER alla en underbar söndag! Stor kram. Yvonne.




16 kommentarer:

  1. ja Yvonne efter en tid kan man skilja agnarna från vetet.
    att skicka ett vykort eller en liten present eller blomma kostar så lite men ger motagaren såååååå mycket.
    Hoppas det nu går bra med att tömma det icke bröstet.
    Ja att man ser dig som en stark person det gör man tittade på det senaste kortet du lagt ut och dina ögon lyser av styrka och livsanda. men visst är man skör längst in och det syns ju inte, och det kan ju lura betraktaren. Din humor har du ju oxå kvar som jag ser det så är det en styrka du har du kan se saker från en annan vinkel och det ser jag som possessivt.
    Så skönt för dig och Dennis att få er en cykeltur det älskar ni ju båda.
    Hösten har vackra färger och du som bor sååååå fint får ju se en unbar tavla varje morgon du tittar ut genom fönstret.
    Visst håller man sig för att ringa dig som du säger man tänker att hon är ju så trött så jag avvaktar, bra att du säger ifrån för det är ju bättre att ringa och DU säger när du
    inte orkar istället för att man skall gissa.
    Önskar dig en underbar dag
    Kram kram kramelikram

    SvaraRadera
  2. Vet du Yvonne, att vara stark är att våga säga ifrån att man behöver stöd o tröst, att man just nu inte orkar. Det är styrka och du är stark. Låt de små tingen förgylla dina dagar och njut så mycket du kan och orkar av alla dagar. Sänder styrkekramar genom rymden från Mona o Björn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mona!

      Jag gör så gott jag kan!

      Kram till Er båda. Yvonne

      Radera
  3. Hejsan Yvonne!!

    Börjar med en STOOR KRAAAM fylld med mjukaste goaste glittrande healingdust !!
    Har läst ifatt här nu o beklagar ditt jäkla elände vännen!! Hoppas dina prover är ....ja givetvis så bra så det är ett mirakel :)....men iaf så du får tömt din förbaskade håla. Men log när jag läste du hade varit ute o cyklat....kan bara ana vilken underbar känsla du haft :)) o det är säkert rena healingen för dig det oxå.
    Är det Es som healat dig ? Om det är ok att jag är Nicke nyfniken :)? Underbart att du kände av det så väl o mådde så bra av det!!

    Hoppas du känner av en o annan healingskvätt ibland. Tar i ända nerifrån tårna när jag orkar o kan själv :)

    Jag har haft en ganska späckad helg så jag skulle allt kunnat berätta lite skvaller. Det har varit både tårar o tårsprutande asgarv :D Har ju lite knas humor som du kanske...hehe....lagt märke till ?
    Vill inte skriva det här så synligt, nu när jag vet att det sitter över 13.000 folk med fingrarna i mun eller? Jävla dålig stil att inte skriva nån kommentar någongång iaf!!!! Nåja...

    Sen har ju mitt lilla barnbarn varit på besök o det är så läkande för själen o bara titta på det lilla livet :)

    Men du vännen, du skriver att folk har skrivit till dig, men jag kan banne mig inte hitta nån mailadress till dig??? Är det jag eller är det jag....nu igen ;)

    Orkar du o vill skriva en rad så jag får din mailadress, så lär jag nog sköta gagget sen....haha...så gör det!

    Kramsingar med healingdust till er!! <3
    /mormor:)


    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej mormor!
      Ja det var Es. Fantastisk healing. Jag fick sådan kraft!
      Nä proverna är kassa ännu.
      Ja barnbarnen är livets krydda. Sp mysigt!

      Min mejladress ör vonne_46@hotmail.com

      Skriv gärna!

      Tack för din healing! Stor kram. Yvonne
      Hon är suverän.
      Nä orov

      Radera
    2. Oj! Blev lite konstigt där i slutet :-)

      Radera
  4. Tredje gången gillt kanske.....trycker på fel knapp så min kommentar försvinner iett.

    Hej Yvonne!
    Ja, jag är ju ett yxskaft, tänkte ju som så att du såg min mailadress när jag skriver här men jag skriver ju aldrig in den som man t ex gör på Es sida.
    Nåja, nu har jag din så du får snart min :)

    Kramsing med healingdust <3

    SvaraRadera
  5. Hejsan Tjejjan!

    Hoppas att du mår som en drottning, men jag antar att det är mer likt prinsessan på ärten :/ ?
    Själv är jag en gnällspik idag o har ont som fanken i axlarna....men jag vill inte byta med dig för allt smör i Småland. Skulle ju gott kunnat avlasta dig nån dag så du fick vilat ut ordentligt. Denna kroppen ser ju ut som en välstoppad kalkon av vitaminer....hehe...Här äts det "go mad, möed mad o mad i rättan tii" :D Så jag ger dig en vitaminboost a lá healingdustsäcksstorlek oxå ;)

    Nu ska jag försöka mig på att fälla upp en resesäng. Blir väl som vanligt när jag ska göra nåt sånt....frågan är vilket som kommer först denna gången...haha...att tålamodet tryter o svordomarna haglar eller att jag klämmer mig nånstans? Blod, svett o tårar lär det ju bli....kanske ska vänta tills gubben gått till jobbet så han inte blir inblandad o skadad i detta.. ;)

    Kramsing med en hel flakabil healing o vitaminsäckar :D <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå mormor!

      Hoppas att du fixade sängen utan problem!
      Jag är jätteförkyld, och livrädd att behandlingen ställs in nästa vecka.
      Det skulle innebära att jag blir klar sent också!

      Möed mat gillar jag, så jag liknar nog snarare "Miss Piggy!

      Tack för healingen! Kram. Yvonne

      Radera
  6. Hejsan Yvonne!

    Skit oxå att du är förkyld nu!! Hur du än fasar för behandlingen nästa vecka så är det ju "skönt" när den är gjord...så jag ska iaf försöka mig på att "healingdusta" dig då o då idag. Tänk om ni alla 13 000 kunde göra det som läser här, det kanske gör en sjujäkla skillnad? Kom igen!!

    .....en behandling mindre blir det iaf nästa vecka, eller den räknas som 2 eftersom du ska få 2 påsar ? Hoppas, hoppas :)

    Miss Piggy? ;) Är ju jag som gett Barbamama sitt namn :D

    Blev inget fixande med sängen. Gick här o blängde på den men jag tyckte den hånflinade åt mig så jag gick inte nära bara...:)

    Kramsing o bemerstråle med vitaminer o goeenergi <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din peppning!
      Tyvärr räknas det bara som en behandling. Bara å ta :-)
      Men som du sa det ska bli skönt när det är över!
      Tack för healingen. Kram. Yvonne

      Radera
  7. Gokväll i stugan!

    Hoppas du är ok vännen o att ni har det lite mysigt i höstrusket :) ?!

    Har precis varit iväg till bolaget o köpt mig en tetra ros´e.....(just ´cause Im worth it ;D...)
    Stoppade i mitt kort o tryckte in koden o drog ut kortet lite snabbt och utbrister ju till kassörskan - Oj, jag drog kanske ut den för fort ?! Varav hon bara tittar på mig o vi står så några sekunder o sen säjer jag bara till henne - Du, jag vet PRECIS vad du tänker på!!
    - Jaaa, tihihii....säjer hon. Varav vi står o fnissar som två skoletöser....haha...
    Sååå kul när man kan skoja sånt med nån man bara möter så :D

    Önskar dig o gubben din en härlig fredagkväll o pussa Dennis så gott med...
    Sängen din är redan fylld med den osynliga varianten av healingdust ikväll när du går o nannar ;) Samma som Blinde John strör lite senare ... nejfan det va John Blund ju :D
    Kram på dig!! <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...ja den var ju bra :)

      Rose´n är du verkligen värd!
      Ta en slurk för mig med :)))

      Och tack för healingen!

      Satte mig och mediterade lite ikväll. Idag har jag mått BRA!

      Det blev två rundor i skogen med...brukar bli knappt en...

      Och meditationen gjorde susen...fick en sådan energi och mår som sagt bra idag, även om jag varit förkyld hela veckan.

      Imorgon åker vi till Tällbergs hotell vid Siljan, det ska bli skönt och byta lite miljö!

      Sov gott och må så bra i helgen!

      Kram. Yvonne

      Radera
  8. Hej Yvonne!

    Hur har ni haft det på minisemestern? Gav sig förkylningen? Hur är det med dig?
    Här har det varit lugnt. Har haft barnbarnet här så jag har fått pussat av mig lite ;)

    Kramsing med healingdust <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej mormor!
      Vi hade det jättebra, tack!
      Så mysigt att få pussas på lille goingen!
      Nej förkylningen håller i sig. Förvånad över att proverna är ok pga av det :)

      Tack för healingen! Kram. Yvonne

      Radera