fredag 7 november 2014

Snö och välmående!

Sista veckan innan ny cellgiftsbehandling! Och denna veckan har jag fått lov att må riktigt bra!

Jag har putsat alla fönster och ikväll dricker jag lite vin för första gången :))))

Jag förbereder mig för nästa vecka. Och samtidigt tiden efter cellgiftet med.......

På tisdag ska jag träffa en tredje läkare, en kvinnlig. Vi ska diskutera tiden efter.....och säkert ska hon truga

dom där äckliga sprutorna på mig! Men där går hon bet, för jag tänker inte bli mer sjuk än så här!

Och vi ska diskutera fortsatt sjukskrivning. Två gånger kvar...TVÅ GÅNGER...Yeeeeesssss:)))))))))

Jag hade ju en sköterska här när jag var så sjuk och inte orkade ge mig iväg till vårdcentralen. Hon var "duktig" hon! Jag såg ju att hon inte var ett proffs precis. Och visste att min undersköterska skulle ifrågasätta
hennes omläggning. Men vet ni vad hon hade gjort? Hon hade dragit ut picclinen tio cm!!!!
Jag trodde min undersköterska skulle svimma när hon fick se det! Men vad har hon gjort, sa hon!
Jadu, sa jag. Säg det! Så Irene min undersköterska fick gå och ringa till cytostatikamottagningen, för att höra
hur hon nu skulle göra. Ja jag skulle kunna skriva en bok om alla fadäser i vården denna sjukdomstid!

Jag låg där på britsen och önskade att hon skulle få dra ut Mr piccline! Men se det fick hon inte. Utan den
skulle tvättas spolas och fixeras på armen. Och jag skulle förbereda mig på en röntgen på onsdag när jag skulle få cellgift. Alltså man röntgar lungorna. Det gjorde jag när jag fått den med. Man gör så för att få en
lägeskontroll. Se hur den ligger. Egentligen är det bättre att den åker ut, än att den åker in. För ifrån början ligger den 2 cm ifrån hjärtat. MEN det gör den inte nu...hahaha :)))))

Jag längtar efter ett bad! Och slippa ta hänsyn till paketet på armen. Jag längtar efter att få konditionen tillbaka och kunna gå lååååååångt! Jag längtar efter att bli pigg. Inte gå som en sömngångare hela dagarna.
Jag längtar efter jättemånga saker. Men mest att komma tillbaka till livet....börja jobba!

Ibland ligger jag vaken på nätterna och tänker på allt jag vill göra sen.....drömmer mig bort.
Få bort den hemska svampen som växer både här och där.....jag hinner precis få bort den tills nästa omgång
cellgift. Då kommer den igen.....den ska bli skönt att slippa!

Jag drömmer om när jag ska få ett nytt bröst! Så jag slipper fundera på  hur det ser ut varje gång jag klär på mig.
Inget jag lider av, men det ska bli skönt att bli "hel" igen!
Och jag drömmer om när jag kan köra iväg till viktväktarna och få bort alla kilo som jag lagt på mig. Pga
jag äter/ätit så mycket cortison och allt cellgift.

Jag drömmer om att få träffa barnbarnen och slippa tänka på om jag ska bli förkyld eller ej! Och få träffa
vänner och vara lite social! Framförallt orka!!

Ja mina vänner. Det är mycket jag drömmer om! Och mycket som man går i vardagen och tar för givet.
Jag tror att det finns mycket  jag kommer att sätta värde på vidare i livet.

Inte minst....att jag får möjligheten att gå vidare. Det är inte alla som får det.....jag skänker dom en tanke......
Jag är lyckligt lottad........jag får leva vidare. Jag får inte kalla mig frisk förrän om fem år. Under tiden ska jag äta antihormoner. Som ska vidare hjälpa mig hålla cancern borta. Men jag ska leva. Med ränta. Och
 varje dag ska jag tänka på dom som inte får göra det.......ödmjukhet är nog det jag fått mest av denna tiden.

Jag har blivit väldigt känslig. Jag gråter mycket. Både för att jag blir glad och för att  jag blir ledsen. Det tar på krafterna att vara så här sjuk, med behandlingar och alla läkarbesök.......

Bloggen idag blev lite sentimental. Men det har att göra med att jag förbereder mig för ett liv utanför sjukhuset och utan behandlingar. Det har verkat så avlägset. Nu har jag bara en önskan till för tillfället.
Att mitt "ickebröst" ska sluta samla vätska, och att de sista två behandlingarna ska gå som en dans!

Håll tummarna för mig är ni snälla!

Önskar ER alla en trevlig helg! Här har vi snö! Stor kram. Yvonne



9 kommentarer:

  1. Dröm på du, varje positiv sak stärker dig i din fortsatta kamp. Tror alla skulle behöva förstå att man ska värdesätta alla glädjeämnen i livet, även de små, kanske behöver man verkligen vara med om något frukantsvärt jobbigt för att inse. Vi håller både tummar o tår för dig, finaste Yvonne. Massa massa energirika kramar från Mona o Björn på paradiset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mona!

      Ja tyvärr är det nog så att man måste hamna i en liknande situation, för att inse hur bra man har det. Man TROR man värdesätter. Men det är först NU när man är DÄR man förstår......

      Jag blir så glad av era hälsningar! Ha en riktigt go helg och vars en stor kram till ER!!! Yvonne.

      Radera
  2. Fler barnbarn på väg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem ska få fler barnbarn????

      Kram. Yvonne

      Radera
  3. Grattis Yvonne!! Det ser ut som om det är du som väntar fler barnbarn :D
    Hoppas det är ok med dig o att du samlar krafter nu. Tänk....bara 2 fesna små ggr kvar va :)) Du behöver nog lite krafter när alla barnbarnen "dräller" in :) Såå härligt!!!

    Nu ska jag ta en whiskeyflaska under armen o fara åsta o gratta far min, vem vet man kanske får smaka :)
    Healingdust o vitaminbomber o en riktig goekram på dig <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej mormor!

      Ja ibland händer det saker verkar det som!

      Önskar också att jag kunde fira med min pappa idag. Men jag har grattat honom och ska fira många dagar i jul . Då finns det massor att fira!!!

      Ja två fesna gånger som verkar som årrrr! Har touchat på ideen att skita i sista gången. För min kropp är slut! Men jag får se. tar nog och löper linan ut, men fasar för biverkningarna som vanligt!

      Tack för din support! Som vanligt är den underbar :)

      Stor kram. Yvonne

      Radera
  4. Måste ju in och tjoa på dej!! :)
    Imorn är det väl dags igen och då sitter vi med dej jag o Mormor! <3

    Jag hoppade faktiskt av behandling. Antihormonerna. Testade i 1 år sen gav jag upp för det funkade inte med min sjukdom. Har aldrig ångrat mej och inte har jag fått tillbaka cancern (vad jag vet) för jag bestämde mej då att då var det nog med ALLT som hade med cancern att göra. :)

    Men det var jag och du gör det du tycker är bäst för dej!

    Massa styrka envishet och biverkningsfria healingdustar och en energigivande KRAAAM! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår dig Angeli!
      Härligt att se att det är inte bara jag som har egna åsikter. Läs min blogg idag ska du få se :)

      Tack för att ni är med mig, det behöver jag!

      Stor kram. Yvonne

      Radera
  5. Heja dig Yvonne! Så stark och klok :) Jo nog är det då alltid, att man är gladast och mest tacksam för att man får fortsätta livet. Tyvärr är de som inte får det många.... Du har oxå rätt i att många tar mkt i livet för givet. Vardagliga saker som att träffa vänner, duscha mm. Jag har genom mitt nya jobb verkligen fått erfara vilket helvete många föräldrar lever i med svårt sjuka barn. Jag har alltid uppskattat mina friska barn men nu mer ön någonsin! Kämpa på vännen!! Kramar

    SvaraRadera