torsdag 27 november 2014

Innan sista eländet!


Vi har snö här idag! Och det vackert som ett vykort!

Jag var ute på stan igår. Skulle spola Mr piccline för sista gången på vårdcentralen. Och efter jag gjort det så tog jag mig en promenad. Det var jättejobbigt, men jätteroligt! Att få se människor och andas luft!

Jag är ju inte ute i affärer och liknande. Med risk för att bli sjuk, så är jag hemma förutom när jag är på sjukhuset. Blir jag sjuk så är det hopplöst att komma på fötter igen. Och jag riskerar att bli inlagd.

Så jag var en sväng ute i friska luften i alla fall! Och på vårdcentralen beundrade dom min peruk, för jag vet inte vilken gång i ordningen. Och det är roligt. Den är verkligen fin, och verklighetstrogen.

Hemma är jag utan peruk. Eftersom cellgiftet och medicinerna för svampen ger mig utslag i hela huvudet.
Inte så vackert precis! Kliar som tusan!

Jag har varit jättesjuk denna gången. Inte förrän nu sista veckan som jag kommit igen lite. Och nu är det dags igen på onsdag! Sista gången! Men jag har det dock framför mig. Försöker att tänka på tiden efter. Även om jag vet att jag ska igenom helvetet igen.....

Jag är som en kalv på grönbete. När sista eländet är igenom och klart, så vill jag så mycket! Men jag orkar inte. Så kroppen ska få vila mycket. Jag ska åka ner till Skåne och fira jul med mina föräldrar. Och sen ska jag hem och vila vila.....Förhoppningsvis får jag min rehabilitering. Och däremellan ska jag promenera och försöka få upp konditionen. Kroppen är totalt utsliten. Och jag har just tappat en stortånagel. En av biverkningarna på cellgiftet.

Mycket har hänt under denna resan. Och jag har fått ett par uppenbarelser utav vad som varit meningen. En sak som jag redan börjat jobba med är min föreläsning. Den SKA jag ha! Jag ska ut i landet och berätta om min cancerresa. Och informera om både gott och ont. Den saken är klar.

Jag ska som jag kanske sagt innan börja jobba lite smått när jag orkar. Vet inte om det blir i februari eller i mars. det återstår att se. Men om jag får gissa så någon gång i februari. Hänger på min rehabilitering.

Och det blir ett par timmar till att börja med. En mix av vårdcentralen och hemsjukvården kommer det nog att bli. Kommer säkert att vara jättetrött i början. Och så ska jag bli medlem i Vikväktarna! Varje kilo som skiten orsakat mig ska bort!!!

Och sen mina vänner återstår min mediala verksamhet såklart. Mitt mediala har under denna tiden blivit skarpare än någonsin. Så det ska bli roligt att får köra igång igen. I väldigt lugn takt. Men dock.

Och jag ska inte jobba mycket i vården. Jag ska definitivt trappa ner nu när jag har "chansen".

Nu ska jag vara väldigt rädd om mig. Och istället jobba mer medialt när jag kommer igång igen.

Till sommaren ska vi resa, min sambo och jag! Vi har ju som bekant inte haft någon semester i år, och det är vi värda. Inte minst min sambo som står och har stått stadigt sidan om mig hela tiden. Han är guld värd!
Ingen dålig start vi fick. Och han har sprungit benen av sig för min skull, plus masserat min sjuka trötta kropp. Så snart är väl hans händer utslitna! Inte en gång har han klagat! Med ett leende på läpparna och alltid på gott humör har han servat mig med allt möjligt! En stor eloge till honom!

Men först gäller onsdag! Då ska giftet in en sista gång i kroppen. Och picclinen dras ut ur min arm! Skönt!
Då ska jag bada i vårt stora bubbelbad  när jag mår bra igen!!! Slippa tänka på att jag har en slang i armen...YES!!!!

Innan giftet på onsdag ska jag tömma mitt bröst, eller icke bröst igen!! För sjunde gången.....

Och efter sex veckor ska jag till min onkolog och stämma av med henne. Därefter är det inget mer förrän till sommaren. Om inte icke bröstet fortsätter fylla på sig. Då får jag ju gå och tömma såklart.

I veckan hade vi gäster! Det var urkul! Jag är socialt utsvulten!!! Så jag babblade säkert hela tiden och var så himla nöjd med dagen :))))))))

Håll tummarna är ni snälla för min sista behandling!

Stor kram till ER alla! Yvonne.



24 kommentarer:

  1. Lilla gumman vad jag lider med dej o samtidigt ler jag då du är stark som en björn! Dina inlägg är så otroliga!
    Förlåt att jag inte kommenterat på länge men jag kände att jag varit för negativ och jag vill inte smitta av mej på dej då! :)

    Blir så avundsjuk att du har snö!! Längtar så till en riktig vinter precis som vi hade första vintern vi bodde här i skogen. Massor med snö och -15 gr kallt! Rena sagoskogen var det! :)

    Yvonne, är det okej att jag skriver mail till dej? Säg ifrån om du inte orkar! :)

    Massa friska energigivande kramar o ett stort :) till dej! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst får du skriva mejl till mig! Jag blir ju bara glad. vonne_46@hotmail.com

      Och inte gör det något att du inte orkat skriva. Det gör man när man har ork och lust. Så är det bara. Men jag blir lika glad när jag hör av dig!

      Var rädd om dig du med :) Stor kram. Yvonne

      Radera
  2. Åh, har inte sett ditt nya inlägg!! Vilka vackra bilder o så goevovven Dennis som man bara vill krama om :D
    Oj så många som kollar på dig i första bilden...skogsrå/älvor o troll :D ser du dem? Är lite "sjuk" på att kolla in sånt iom att jag målar....för målar man bara en bakgrund-grundar igen o igen o sen på med en annan färg så "dyker" dessa små figurer i regel upp :D o om man inte vet vad man ska måla så kan man alltid "fylla i dem" eller få ideér "

    Ja du ska absolut ta o ta det lugnt o ta hand om dig själv !!!! Har inget badkar här, men nog fan kan jag "rehaba dig" hemma hos mig alltid....haha.. Finns "floating" bara nån mil härifrån o där kan du gona till dig ett tag... :)) Massera kan jag o göra go mat med tror jag, annars kan man alltid beställa. :D Gubben min tar hand om gubben din o sen jävlar Yvonne så ska det "rehabbas"....hahaha..

    Sista jävla onsdagen på intågande!!!......Det fixar du easy peasy o när du inte vill o orkar längre så skickar du det vidare så ska fanimig "mormor" tampas med äckeltrollet o stampa med stilettklackarna ;)) o vad heter nu den... röda kulan de sätter i mun på folk så de inte skriker ??...iaf den ska jag sätta i truten på trollet o sen så sätter vi punkt för det lilla äckeltrollet!! JAPP :D You go girl!! Nu jävlar börjar snart ditt goeliv !!

    Hinkar, containrar o healingbombsfyllda plan med healingdust, vitaminer, antioxidanter, kollodialt silver o massor av gooooestuff!! kramar o vi höres !! :D
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå mormor!

      Målar du? Verkar spännande :) Jodå jag ser allt att där finns en massa på bilden ifrån andra sidan. Jag brukar kolla på sånt, men jag hade inte tänkt på det förrän du sa det nu! Snacka om att vi har dom med oss!

      Du undrade vid ett tillfälle om jag jobbar medialt. Det gör jag! Men som du sa, det har varit nerlagt nu, jag har behövt energin till mig själv. Men det spritter i mig att få köra igång igen!

      Ja du hade nog kunnat hålla i världens rehab! Det tvivlar inte alls på :))))

      Tack för all din healing med dustar och stuff!

      Vi hörs! Kram. Yvonne

      Radera
  3. Tjenare Yvonne!!

    Hoppas läget är bra med dig?! Har du fått höra nåt om dina prover o fick du åkt iväg o tömt? SISTA jäkla gången imorrn!!!! Sen går det i hälsans tecken sen. Jag har anmält dig till både Vättern-runt o Vansbro simmet så det är bara för dig att krya på dig fortare än en anka pruttar ;D

    Kommer du hit o låter dig rehabbas så lär du ju vinna tävlingarna...haha ;))

    Tänker på dig imorrn o kommer att ha baken klistrad på din axel o va med dig hela dan o strö allra bästaste healingdustet, vitaminbomber o massor av måbrapulver!!
    Goaste STOOORkramen <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är snäll du! Men det är inte imorgon! Utan på onsdag :-)

      Men tack för att du tänker på mig. Jag ska tömma icke bröstet då med. Innan jag får cellgift. Smidigt att göra det samma dag.
      Proverna togs i morse. Och än har ingen ringt. Då dom var säkert bra!

      Men sitt gärna på min axel på onsdag. Det behöver jag!

      Stor kram. ♥Yvonne

      Radera
  4. Haha.....ja snacka om virrehöna va?! O här har jag gått o trott hela dan att det va tisdag o ändå har jag göromål då så jag borde ju funderat. Nåja, har en sabla värk i axlar o skalle idag så jag får skylla på det ;D

    Men så ovanligt praktiskt av sjukvården att fixa så du slipper o åka in där två dar istf en...hehe..
    Klart som korvspad att proverna va bra, vi kör på det o bättre ska de bli :D

    Men du, då klättrar jag upp på din axel på onsdagmorgon...så vi "ses" o hörs :D
    Kram på dig o en stor påse healingdust såklart <3 :D

    SvaraRadera
  5. Ja, från mormor:) va det ju..... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack då mycket!!

      Men det roliga var att jag också trodde det var tisdag igår!

      Hoppas du mår bättre idsg med bärk å skit!

      Ja sjukvården kan ibland. Men jsg har själv fått fixa så det gick ihop med alla undersökningar. Men okej. Dom brukar kunna ordna det när det gäller tider.

      Tack för healingen! Kram. Yvonne

      Radera
    2. Värk ska det ju stå förstås :)

      Radera
  6. Sov så gott du bara kan inatt Yvonne! Sen imorrn har du både mormor o mej på vardera axel sjungande falskt och peppar hejvilt" :D
    Sista jäkla cytton!!! YES!!

    Sen syns vi snart här igen då du fått näsan över täckeskanten och inte ramlar omkull längre! Jäklar i min låda snart är det klart Yvonne!!

    Otroligt bra kämpat!!

    Kramar och massa ork envishet och hålla handen, badda pannan o huvudet o ALLT vad du behöver!! <3

    KRAAAAM!!

    Angeli

    SvaraRadera
  7. Hejsan Yvonne!!
    Ja, jag är såklart med Angeli här o dinglar med bena på axeln din o är med hela dan imorrn vännen!! Åvadå sjunger falskt Angeli?? Daaa?! Jag sjunger rena änglatoner så det så, det har morsan alltid sagt ;)

    Gokramar, healingdust, vitaminbomber, gogottpiller o måbraglitter!!! YEEEAH !! Fuck cancer!! Sista jävla gången :D o nu SKA det va det....trots virrhönan mormor:) Agda Har ju tagit ut detta i förskott redan :D
    En stooor energigivande kram till dig!! Är hos dig!! <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla ni! Ni är ju bara för goa!

      Jag lovar att göra mitt bästa och sköta mig!

      Och ska tänka på att NI är med mig!!!

      Ses när jag är ur eländet!!!

      Stor kram till ER båda. Yvonne

      Radera
  8. Hejsan o GRATTIS Yvonne !!!! :D Tjooohoo så jäsikens skönt va, även om jag vet att du mår dåligt men nu slipper du skiten på onsdagar framöver....
    Nu får du fundera ut nåt kul du kan göra på onsdagarna så de slipper ha en dålig klang för dig, även om de eg har varit de klart bästa....ja du är med på vad jag menar va? :)
    Ta nu o krya på dig o försök ha det så gott du kan. Skriver gör du när DU orkar, jag hänger fast :D
    Goekramar med healingdust, kryapådig-piller o hälsokex !! <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
  9. Tack snälla!

    Och tack för gåvan av dig och Angeli!!

    Just fått veta av Es. Den tar jag så tacksamt emot!!!

    Nu är underbara!

    Tack å tack. Stor kram till er båda. Yvonne

    SvaraRadera
  10. Hejsan Yvonne!!

    :D Hoppas den gör god nytta!!
    Önskar dig en så go helg som möjligt o grattis till sambon idag ;)

    STOOR kram med anti-hulk-dust o red-bull-duracell-energi ;D
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Har framfört att han har namnsdag :)

      Stor kram tillbaka. Yvonne

      Radera
  11. Hahaaa, du är för go Yvonne!! :D Näpp, de ska fan inte klemas bort inte....
    Du framförde ju o så får han göra sitt eget val om han ska fira sig själv ;)) Dalta runt med kram o puss, paket o sånt fjanteri...näääe.....det får de allt köra med på film ;D

    Ha det gott o gokramar <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
  12. Hejsan Yvonne!!
    Läste precis din kommentar hos Es :D Vad glad jag blir att du kände av det o att Es säjer att det va nåt utöver det vanliga o att jag har iaf en liiiiten del i det :D
    *snorsnyft* ;)
    Hur är det med dig idag ? Själv har jag banne mig dragit på mig en förkylning till o har ont i halsen så jag har whiskeyröst.....nåja, lille bakterihärden kommer hit idag o nu är jag ju redan omsmittad....haha..

    MåGottKraaamar på dig o ha en lugn o skön söndag :D
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mormor!

      Det var väldigt speciellt igår! Med allt vad som hände i vår trädgård med. Och det var speciellt när healingen började med. Inte alls förvånad över att min farmor var med. Jag bad alla och speciellt henne. Att hjälpa mig ur eländet!

      Denna gången har jag varit dålig. Men inte alls på samma sätt. Utan kunnat vara med alla dagar ändå. Dock har det som vanligt blivit soppa och glass!

      Idag vet jag inte hur jag känner mig. Trött ännu.....och det visar sig väl så småningom......Ha en fin söndag. Och tack igen! Kram. Yvonne

      Radera
  13. Vad gla jag blev av att läsa hos Es!! :)
    Och du bara måste skicka kort så jag får se!!

    Skönt att du haft det lite bättre denna sista omgång!
    Flåt den korta kommentaren men en stormig morgon har gjort ögonen trötta..

    KRAAAM o massa goa tankar till dj! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska få kort under dagen...lovar!

      Tack än en gång!

      Stor kram. Yvonne

      Radera
  14. KRAAAAM!! :)

    Angeli

    SvaraRadera
  15. Ja vilken resa!! Det får en verkligen att få perspektiv på saker och ting! Ni är verkligen värda en resa :) Var åker ni? Vi planerar oxå en resa om vi kan komma överens, för mig att det viktigt med en fin strand nära hotellet medan resten av familjen kan bada i pool i 2 v ;) kramar

    SvaraRadera