onsdag 10 december 2014

INGEN MER CELLGIFT!!!!






ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN!!!!

Nu är det äntligen slut på cellgiftseländet!! JAG VET att det är fantastiskt att det finns! Inget snack om saken. Men himmel va skönt att det är över!!!!

Hjärnan säger...Tjohooooo!!! Nu ska vi ut och gå och nu ska vi det och det!!! Kroppen säger...STOPP OCH BELÄGG!!!! Det ska vi inte!!!! Nu tar vi det lugnt!!!!!

Så här sitter jag i min soffa och tar det lugnt! Och allt är precis som vanligt en vecka efter behandling...

Svampen kom och hälsade på.......illamåendet fanns där. Dock inte som vanligt utan lindrigare. Så det blev mer soffhäng än sänghäng :)))))

Ja alla vanliga symtomer infann sig......

Men nu är det över i alla fall! Jag tömde icke bröstet och fick cellgift samma dag. En dl som vanligt i sårhålan. Även om sjuksköterskan försöker  få ner en dl till en halv?????

Konstigt...jag såg ju själv hur det mätte. Och egentligen så ville hon inte alls tömma, utan tyckte kroppen skulle ta hand om det själv......märkligt.....nu vill dom inte alls ha mig där längre........men hon är inte lika go som min Pirjo! Förstår inte varför jag inte får ha henne. Men orkar inte grunna på det. Hon kom ut ifrån sitt rum i alla fall och vi fick kramas lite! Det gjorde susen för en skör själ......

När vi åkte ifrån sjukhuset skulle vi slå på stort och äta lite hamburgare. Då satte jag strippsen i halsen. Det var redan för torrt i min hals och slemhinnor och funkade inte speciellt bra. Men det löste sig igen.


Det här är två stolsdynor som min sambo skurit ett stort hål i! Bra att ha för baken när den är full av svamp och man inte kan sitta ordentligt! Fiffigt va!!





Och det här mina vänner är självaste sambon själv! Jag har satt min peruk på honom!!!

Nu ska jag fortsätta ta igen mig. Det vräker ner  massor av snö här idag. Och emellanåt regn med.

Var rädda om er och ta hand om varandra. Så hörs vi snart igen!

Stor kram. Yvonne

4 kommentarer:

  1. Hejsan Yvonne!!
    Ja GRATTIS till genomgådd "kurs" :) Du har säkert "lärt" dig massor av den, nu hoppas jag att du snart ska börja må riktigt bra så du kan njuta igen!!

    Här hostas det som fanken o va hos doktorn igår som inte ens ville lyssna på lungorna trots att jag bad om det.....För ca 10 år sen ville läkarna alltid det....hahaha... ;D Undrar om det kan va så enkelt så att det har med min ålder att göra ;))? hihi

    Men WOOOW vilken snygging sambon din är i peruken. Du ska se att nu när han fått smak på det så kommer han att köpa nya ;))) Han kommer att gå på stan som en annan man....haha

    Ha det så gott Yvonne o jag fortsätter "healingdusta" dig då o då :D
    SKÅNSK STORGOEKRAM <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas verkligen att jag lärt mig något utav detta. Annars vore det konstigt :)

      Och sambon är nog måttligt road av min utklädning :))

      Ha det gott. Stor Kram. Yvonne

      Radera
  2. Hej Yvonne! Så skönt att höra att du är klar med cellgifterna!! Det måste kännas helt underbart :) Vilket helvete du haft rent ut sagt :(( Som du kämpat!!! Kramar från oss och GLAD LUCIA! 🎅🎄

    SvaraRadera
  3. Hejsan Yvonne!!
    Förväntade mig nästan en bild på den blonde långhårige sambon med glitter i håret ;D
    Hoppas allt är ok o att du börjar må riktigt bra nu?

    Ha en go Lucia! Själv har jag satt mig o målat i köket o spelar rogivande musik, får se om jag får till nåt alster som jag kan sälja o bli rik :D

    Gooekramar med mågottdust o allt som du önskar dig! <3
    /mormor:)

    SvaraRadera