torsdag 24 september 2015

Jag ska få nytt bröst!

Nu är det på gång! Jag var i Örebro igår och pratade med min läkare Patrik. Var laddad upp till tänderna. Vill ju så gärna ha diep rekonstruktionen. Dvs den som man tar allt fettet ifrån magen och bygger ett bröst av. Men eftersom jag inte är strålad, så var jag rädd för att han skulle förorda ett silikonbröst.

Men min oro var obefogad, han ger helst ingen något silikonbröst. Utan det blir det jag vill ha!!!

Först röntgen ct angio om cirka tre månader. Och därefter operation! Först måste han kolla upp på röntgen vilket kärl han ska använda. Och det tar han ifrån magen. Det ska sedan försörja det nya bröstet.

Så allt fett ifrån magen tas bort. Och jag blir platt och fin. Sen byggs ett nytt bröst upp. Jag stannar på sjukhuset i en vecka, för att se att allt funkar som det ska. Man ska ju inte bortse ifrån att det finns komplikationer, infektioner. Ingenting är riskfritt.

Operationen tar cirka tre och en halv timma. Sjukskriven i mellan två och tre månader. Och då använder man gördel till magen och specialbh.

Efter sex månader lyfter man det friska bröstet. Att det tar sex månader beror på att man ska få bägge brösten på samma nivå och så jämnt som möjligt.

Och då har förhoppningsvis all svullnad lagt sig.

Det är mycket fakta. Men lättaste sättet att förklara det på.

Emellanåt slår ångesten till med sina klor, men jag försöker att släppa så fort jag kan.
Känns som om detta är för bra för att vara sant. Ute på andra sidan. Ska få ett nytt bröst och bli "hel" igen. Vågar jag glädjas?????

Jag tycker ändå att jag klarar vardagen bra ifrån svåra tankar.

Jag har gått ner tio kilo med LCHF! Med tanke på att jag äter antiöstrogen som motarbetar min viktnedgång, så är jag nöjd!

Jag har mer kilo kvar såklart, men det kommer med tiden.

Nyss hemkomna ifrån semestern i Turkiet! Underbara vecka!!!

Varmt och gott, god mat och dryck. Trevliga människor! Med andra ord....ljuvligt!

Vi behövde det verkligen!

Jobbar gör jag! Erbjuden jobb på vårdcentralen där jag gick när jag var sjuk. Och det ska bli så roligt att få ta prover, göra såromläggningar sitta i receptionen med mera!



Önskar ER alla en trevlig helg! Vi hörs igen!

Stor kram. Yvonne

2 kommentarer:

  1. Ååååh så helt underbart Yvonne o jag hoppas du verkligen vågar glädjas!!! För fanken tjejen, det är din tur att ha lite flyt med hälsa, kropp o jobb.....gubben har du ju redan håvat in :))

    Inte nog med det så....HURRA, HURRA, HURRAAAAA på din födelsedag!!
    Goaste kramarna till dig idag vännen!!
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack mormor!

      Så gullig du är :)

      Kram. Yvonne

      Radera