onsdag 18 mars 2015

En dag i taget....

Fortfarande dålig. Men verkar som lunginflammationen har gett med sig. Tredje veckan nu och konditionen är nere på noll igen.
Var tvungen att gå iväg och få ny penicillin. Men jag kraxar som en kråka och hör inget på vänster öra.....trött trött trött.....

Nog om det. Min bröstsköterska ringde och skulle prata med mig angående mina antiöstrogentabletter. Det gör dom visst när det har gått två månader.

Inte mycket hon hörde när jag kraxade, men det var ett trevligt samtal. Först och främst är hon så trevlig, och så pratade vi om framtiden!

Också pratade vi om min bröstrekonstruktion. Som hon skulle skynda på. Eftersom hon vet att jag är så väldigt motiverad till den!

Den ska göras på Örebro sjukhus. Men först en kontroll runt " ettårsdagen", dvs när jag blev opererad.

Imorgon ska jag på ett besök på Karlstads sjukhus. Till sjukhuskuratorn. Det verkar trögt det där med rehabilitering. Om lite mer än en månad så ska jag börja jobba igen.....och då har jag inte tid med någon rehab. Men å andra sidan så har jag fått möjligheten att gå på vattengympa! Och det är himla roligt! Tyvärr har jag inte varit där nu på ett tag, för att jag ju blev sjuk. Men jag har fått löfte om att vara med så länge jag vill.....och det gillar jag!

Häromdagen var jag hos en trevlig fotvårdare. Mina tånaglar har ju som bekant ramlat av, och hänger lite på trekvart. Hon gjorde ett celebert arbete och jag svävade hem på små rosa moln.....

Just nu händer det inte så mycket i mitt liv. Jag försöker att få tillbaka konditionen, genom att gå mina rundor i skogen med hundarna, men det är tröööögt! Min motionscykel står här och blänger på mig.....men än så länge så orkar jag bara titta på den :)))

En liten husvagn har vi köpt oss! Våra förhoppningar är att vi ska ta oss iväg på småturer, även om vi ska jobba bägge två mycket i sommar. Men lite turer som gör att vi kommer ut på lite roligt!
Så vi har rustat den lite, och ska tvätta av den. Sätta upp tältet, så vi vet att vi kan det osv. Men först ska den äckliga snön försvinna......nu är jag trött på den!!!!

Vår lägenhet för familj och övriga gäster är strax färdig. Lite el med, sen är köket klart! Det ska bli roligt att kunna erbjuda folk som sover över, lite gott i kylen och att dom kan ta sig en kopp kaffe bla!

Men just nu så vilar jag jättemycket! Lunginflammationen har tagit hårt på dom krafter jag hade lyckats skrapa ihop, efter behandlingarna. Men jag kämpar och jag är snart på fötter igen!!

Och jag ser fram emot sååååå att få börja jobba. Då blir jag säkert jättetrött, men det är jag ju van vid :))))

Och säkert jättenöjd med. Jag är utsvulten på social kontakt :)))))

Men jag har mål, och dom ska genomföras. Sakta sakta är jag snart tillbaka. Och nu ska jag göra nya fina visitkort till mitt mediala arbete!

Ha det nu så bra alla!

Stor kram. Yvonne








4 kommentarer:

  1. Krya på dig Yvonne! Stackare som lyckats få "allt" på en gång, vilken otur. Hoppas du mår bättre nu när det är påsk och allt :) vad trevligt och kul med en lgh för att kunna bjuda över familj och vänner :) och husvagn, roligt! Tänker mycket på dig. Hoppas det kommer gå framåt med rehab och konstruktionen. Du kommer inte jobba heltid väl? Ledig ngt i sommar oxå? Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad Påsk till dig med i efterskott!
      Jag mår lite bättre och har fått krafterna tillbaka. Jag har bara ett öra som spökar.....men värre har jag varit med om :)
      Ja det ska bli skoj att å fara runt lite på lediga stunder med husvagnen :)
      Ska inte jobba heltid! I sommar blir det nog en del 75%. Men för övreig ska jag försöka jobba 50%.
      Tänker på dig med!

      Kram. Yvonne

      Radera
  2. Glad påsk oxå såklart :)))

    SvaraRadera
  3. Hej Yvonne! Tänker ofta på dig och funderar över hur det går för dig.
    Kramar Mona o Björn

    SvaraRadera