söndag 18 januari 2015

Nytt hår!!


Nu växer håret så det knakar! Sen sista behandlingen för sex veckor sedan så har det vuxit rejält!
Peruken eller hamstern, är nerpackad i en påse långt in i garderoben!

Bilden gör sig inte riktigt rättvis. Jag är alldeles mörk nästan svart i håret!

Vikten sköter sig! Sakta men säkert tappar jag kilo! Och det ska bli så skönt att bli av med dom allihopa. Jag kommer inte att sakna ett enda gram :)))

Trött på att bara ha joggingkläder på mig, men vad gör man när det spänner över den stackars magen....

Jättetrött är jag. Känner mig som ett korthus som håller på att rasa ihop. Men jag kämpar. Vissa dagar går jag en kilometer och vissa kommer jag upp i fyra! Inte dåligt tycker jag!

Än så länge har jag inte fattat hur trött jag är egentligen. Men jag orkar bara göra saker en halv dag, sen rasar "korthuset" och jag är tvungen att stoppa där!

Seromet i "icke bröstet" fortsätter att samla på sig. Så jag måste iväg om en veckas tid och tömma tyvärr!
Hade gärna sett att jag sluppit den jäkla nålen.....men jag ska inte klaga.......

Och jag ser fortfarande dåligt med ögonen. Går inte att läsa. Det är riktigt dimmigt. Men det löser sig säkert...

Jag har fått antiöstrogen av min onkologläkare nu. Och har bara ätit dom en knapp vecka. Så ännu är det för tidigt att säga hur jag kommer att tåla dom. Tamoxifen heter dom. Ganska vanliga. Man ska helst inte läsa om biverkningarna för då blir man sjuk :)))))

Och jag har fått tid till sjukgymnasten! Det ska bli skönt att få lite råd och rön av henne.....

Men inte minst så har jag fått jobb!!!! Den första maj om gud vill och vädret håller, så ska jag börja i den hemvårdsgrupp som var meningen förra året! Chefen är urgullig ......Nathalie. Alldeles nytutbildad och vi hade kontakt förra våren när det var meningen att jag skulle börjat. Det kan bli mycket jobb. Men först bredvidgång hela maj...jag ska köra bil ute på landet...me like :))))))

Nu tillhör jag inte onkologen längre...mina papper är flyttade tillbaka till bröstcentrum. Det är där jag går och tömmer icke bröstet för övrigt. Jag ska bli uppringd av dom om två månader. Då ska dom kolla hur det går med antiöstrogenet. Och till sommaren ska det bli ny mammografi på det andra bröstet och ultraljud. Då kommer jag att vara jättenervös......

Samtidigt kommer jag att få remiss till Örebro och rekonstruktion på ett nytt bröst! Å vad jag längtar........

Men innan dess är det lugn och ro som gäller. Först ska jag få besök av en kär vän i februari. Det ser jag fram emot, mycket! Och sen ska jag förhoppningsvis komma på rehabilitering i april. Det skulle vara underbart!!

Men som sagt lugn och ro!! Jag har lovat många av er här att ta det lugnt! Jag lovar, jag gör så gott jag kan. Rättare sagt, just nu kan jag inget annat :)))))  Livet kommer aldrig att bli som det varit....det kommer att bli ännu bättre!!!!!!

Massa snö har vi! Det snöar idag med. Ska gå in till våra nya granne på kaffebjudning och mysa med hennes STORA Newfoulandshund!!(säkert felstavat)

Önskar ER alla en underbar dag! Stor kram. Yvonne

11 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om att det sker positiva saker i ditt liv, hoppas det fortsätter på den vägen. Önskar dig verkligen allt gott o all lycka. Var rädd om dig. Många kramar från Mona o Björn

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!

    Krya på er båda två!

    Stor kram. Yvonne

    SvaraRadera
  3. Jahaja, då får man väl önska ett gott nytt hår då. 😜
    //PeÅ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får du Peå! Och jag tackar så mycket ;)

      Kram. Yvonne

      Radera
  4. Åååh vad kul att se att det "vårspirar" på skulten gotösen!!!
    En redig köss får du på den :D
    Vad duktig du är som orkar ta dig an vikten oxå.....håhåjaja, jag försöker jag med så håller du en tumme så håller jag en....haha

    Kraaamar i massor o rufs i håret ;)) vitaminbombar o healingdustar oxå såklart! <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör så gott jag kan!

      Ska hålla en hel hand för dig att du lyckas :))))

      Kramar till dig med! Tack för healingdustarna! Yvonne

      Radera
  5. Ärtsoppe o pannekagekramar på dig idag Yvonne!! :)
    Hoppas du mår bra gotösen?

    Tänker på dig o healingdustar, mineral o vitaminbombar <3
    mormor:)

    SvaraRadera
  6. Å ärtsoppa som är så gott!
    Å pannkakor med :-)

    Rätt okej. På bäg hem ifrån Skåne och föräldrarna.

    Tack för healingen. Den behövs!

    Kram. Yvonne

    SvaraRadera
  7. Här kommer 23.28 kramen !!
    Har precis bakat en laddning ostbröd Lchf.....o nu ska jag svulla på med smör, ost o tomat :D
    jäsikens så gott o helt ok oxå :D

    Tänker på dig, så surrar det i skallen så är det bara jag :D
    Kramar, healingdust o ostfrallor <3
    /mormor:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mums så gott! Det var säkert himmelskt....

      Stor kram. Yvonne

      Radera
  8. Hej Yvonne! Vad härligt att höra och se att allt går åt rätt håll för dig och er! Äntligen börjar det bli som det var tänkt från början! Grattis till nya jobbet!!! Vad kul :) Innan Billan jobbade jag i en grupp i Malmö kvarnby typ och det var körning på landet :) iallafall allt utom vinter var det kul ;) Allt blir lättare på något sätt när det går åt ljusare tider. Jag hittade två nya jobb, känns sådär eftersom det bara var 5 månader sedan jag började på barn men alltså ett på förlossningen och ett på BB :) kan ju inte låta bli att söka ;) kramar i massor!!

    SvaraRadera