torsdag 30 april 2015

Idag är sista sjukskrivningsdagen........

På något sätt känns det väldigt speciellt, att det är sista dagen idag som jag är sjukskriven för att jag haft bröstcancer. Det är i alla fall så jag måste se det. Nu väntar framtiden.

Att jag ska vara hemma och sjukskriven snart igen, det vet jag. Men då är det utav andra orsaker. Som tex bröstrekonstruktion.

Som jag skrivit förut så är jag inte klar! Det kommer säkert att ta minst ett år till, innan jag känner mig "som vanligt".

För som vanligt kommer det aldrig att bli igen. Jag har blivit äldre i både kropp och själ. Och då menar jag inte bara att jag fyllt år....utan kroppen är äldre! Så även själen. Och ni förstår säkert vad jag menar. Jag har pratat så mycket om det här innan.

Och jag ska ta det lugnt!!! Lovar. Jag varken orkar eller vill hålla samma växel som förut. Det finns inte utrymme för det längre. Det är en av sakerna som gör att det blir inte som förr.

Jag är så tacksam. Tacksam att få vara med. Att jag har som jag sagt innan fått en andra chans!
Och jag ska njuta varje dag. Och det gör jag med.

Att ha roligt är viktigt. Att inte fästa sig vid negativa saker. Utan se det positiva. Livet är för kort för att hänga upp sig. Men det är inte för kort för att leva och njuta! Morgondagen vet vi inget om. Så lev och njut!!!

Om alla NI vänner och nära och kära hade känt den kärlek jag känner till er. Så hade ni drunknat i känslor!

För jag är så glad att NI finns allihopa. NI betyder så otroligt mycket. Utan ER vore jag inget i min cancerresa. Man behöver människor runt om sig som är äkta. Och som visar att dom finns.

Så ert stöd är och har varit guld värt!

Nu fortsätter min resa ut i vardagen. Men med större eftertanke och ödmjukhet.

Imorgon är en ny dag......

Idag är det lite mulet och det har lovats regn.

Stor kram till Er alla! Och en trevlig första maj!

Yvonne

5 kommentarer:

  1. Jisses, det där sista va så vackert så jag fick "nåt religiöst i blicken" som Tage Danielsson sa ;D
    Har ju aldrig träffat dig fysiskt även om jag säkert sprungit ner dig på andra sätt mentalt o pladdrat dig halvdöv i vänsterörat ;) - men måste ju bara få säja att jag är såå tacksam för att jag fått följa dig på denna resan o att du finns kvar här så att jag faktiskt kan få träffa dig nångång.... :D Hot eller löfte - avgör själv....haha...

    Du är bara för jävla go Yvonne så nu vet du det !!! :D

    Stor kram på dig o gubben !!


    SvaraRadera
  2. Japp, mormor:) va det från .....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mormor!

      Så snäll du är :) Jag är så glad att jag fått en ny vän i dig!

      Stor kram. Yvonne

      Radera
  3. Hej Yvonne! Vad kul att läsa att du börjat jobba :) Hur går det? Nä som vanligt helt och hållet blur det nog aldrig även om du kommer tillbaka både fysiskt och psykiskt för som människa tror jag att man blir förändrad såklart av en sådan här resa! Jag har oxå blivit förändrad efter att ha jobbat på 62:an. Sista dagen i fredags förresten. Uppskattar verkligen mitt liv mkt mer nu och är glad varje dag mina barn är friska... Hoppas du har det bra och få en helt underbar sommar :) kramar Rebecca med familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför var det sista dagen i fredags? Har du slutat??
      har försökt att skriva på din blogg, men inte vetat var man skriver efter dina sista bloggar. Kanske jag gör fel?

      Tack för din omtänksamhet. Och önskar dig och familjen en underbar sommar också!

      Kram. Yvonne

      Radera